Problem: Skumma problem

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av legendofdeath, 14 nov 2012.

1. legendofdeath

legendofdeath Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej !
    Min telefon har funkat fint hela tiden (haft den 1år) men för 5 dagar sedan när den hade ~17% batteri kvar satt jag den på laddning och när jag efter en stund skulle smsa så var telefonen helt död. Hard reset funkade inte alls. Nästa dag när jag på kvällen skulle testa ha den på laddning i flera timmar för att se om nått hände så startade den faktiskt. Bild på batteriet men också varningstriangel. Jag laddade den fullt och den var helt normal, dagen därpå på morgonen så var den helt död... Och jag misstänkte att batteriet var sönder. Testat att ta ut och in det men inget hände. Jag drog till telenor och snubben i butiken tog sitt S2 batteri och satt den i min och då startade den. Jag beställde då hem ett nytt batteri (original samsung 20% xtra) och mobilen fungerade när jag satte i batteriet. Jag lät hela batteriet ta slut innan jag skulle ladda den men när jag satte in laddsladden var den helt död... (Faan vad sur man blev) Jag tog ur batteriet och blåste i laddutaget på telefonen och satt tillbaks batteriet. När jag då sätter telefonen på laddning visas bild på batteriet och en runt cirkel (som snurrar) men 1sekund senare är den död.

Blev mycket text men hoppas att någon kan hjälpa.
    Verkar som batteriet inte är felet.
    Om man ska lämna in den till CR Service, har dom tillgång till mina bilder och sånt då? Har mycket privata grejor i min S2...

Tack för mig :)

2. Appel72

Appel72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har du provat en annan stickkontakt eller en annan laddare?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

3. legendofdeath

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat annan laddare, både i vägguttag och via datorn.

4. Madman

Madman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kolla så det inte är fel på USB-kontakten. Finns massor av trådar om det både här och på andra forum. (kontakten ligger mot chassit... typ). Kan bli massor av tokiga fel då. Lycka till!

5. Rickibobby

Rickibobby Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är nog fel på usb kontakten ja. Antingen är det skit inne i den eller så kanske den blivit lite knäckt. Jag hade ett liknande problem med varningstriangel och laddade inte när man stoppade i sladden. På min telefon löste jag det med lite försiktigt våld. Stoppade i laddkontakten typ halvvägs in och bände lite upp och ner försiktigt. Sen dess har det fungerat även om det kan vara lite glappigt i kontakten. (och varningstriangeln försvann).

Har du otur så kanske din usb kontakt är bortom räddning och då får du lämna in den tyvärr. Har läst lite andra trådar om folk som varit i samma sits som dig.

legendofdeath gillar detta.
  6. legendofdeath

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det skulle vara så som du säger och jag blir tvungen att skicka den till CR Service (har garanti hos halebop, så jag antar att det är kostnadsfritt) kommer dom kunna gå in på telefonen se mina privata bilder och allt annat?
    Eftersom det verkar röra sig om hårdvaru fel ska dom väl inte pilla med mjukvaran och då lär dem väl inte återställa mobilen?
    Vill helst inte att de ska återställa till fabriksinställningar eller snoka runt i mina privata grejer och viktiga skolanteckningar.. :(

7. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

De kan absolut komma åt din mjukvara om de skulle vilja! Och en återställning gör de alltid, antar jag! :)

Byta USB-kontakt går att göra själv! Bara leta efter guide här på forumet, skall finnas minst 2 tror jag :) Här finns reservdelar! http://www.24.se/mobiltillbehor/sam...g-reservdelar/i9100-galaxy-s-ii-c-1166-1.aspx

8. legendofdeath

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle du tro att det går på garantin? För om det inte gör det så blir det båda billigare för mig, de återställer inte min telefon och jag lär mig att byta Usb-kontakt. Win-win

Är det då denna som gäller? http://www.24.se/flexkabel-ladduttag-till-samsung-galaxy-s2-i9100-p-17552-c-1166.aspx

Är någon snäll att länka guiden hur man byter USB-porten?
    Har letat förgäves i forumet men inte hittat något.

Last edited: 15 nov 2012
  9. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm... Garantin är väl ett år tror jag, är den äldre än så så lär det icke gå på garantin! ;) Kabeln du länkar är rätt ja! :) Köp INTE från Skalshop, köp från 24.se ;)

http://www.youtube.com/watch?v=aChzv3IzxsU - Länk till hur man byter kabeln!

10. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Mig veterligen är det två års garanti på Samsung.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

11. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm... Jag hade också för mig det, men när jag nämnde det på forum så blev jag nerkörd ^^ Eller så sa jag att det var en allmän garanti på 2 år... Hursomhelst vet jag ej om man kan få dem att INTE göra en fabriksåterställning, och om man kan vara säker på att de inte RÅKAR göra en!

Om du ska byta kabeln så kolla igenom klippet en gång, och sen följer du den! Så att du inte gör som han gör på filmen, t.ex. skruvar loss skruvarna innan du lossnar kablarna (bara ett litet tips) :)

Edit: Ett annat tips jag skulle ge dig är att använda dig av något slags ESD-armband... T.ex. sätta en en ståltråd eller något runt dig och elementet i huset, eller bara ladda ur dig nån gång då och då genom att lägga din hand på elementet/vattenkranen eller något, för att inte skicka in några tusen volt med statisk elektricitet i kretskortet :P

Last edited: 15 nov 2012
  12. legendofdeath

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack !
    Har nyligen byggt dator i skolan så jag är medveten om ESD-band.
    Du kanske missförstod mig men det jag menade var om felet med USB-porten kommer gå på garantin(bli kostandsfritt för mig) eller om jag får betala reparationen. Jag har garanti på mobilen men ingen försäkring :)

13. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Om jag förstod dig rätt så ville du inte att någon skulle peta på din mobil för att behålla dina integritet (förstår dig helt och hållet) och för att ingen skulle återställa den! :) Jag skulle säga att det är svårt att be dem att INTE återställa mobilen, då jag tror att det kanske t.o.m. är omöjligt och därför tänkte jag att du själv ville reparera mobilen! ;)

Om de inte tjaffsar om att din mobil är vattenskadad, och om du går till rätt serviceverkstad, så blir det kostnadsfritt om det nu är 2 år som gäller ;) Är det 1 år så måste din mobil vara yngre än 1 år ;)

Något som du har oklart eller som jag har oklart så säg till isåfall! :D

14. kingofmate

kingofmate Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är två års garanti är som gäller.
    Snackade med phonehouse förra veckan angående min smått defekta S2a.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2