Skummisproblem med AngryBirds och nya uppdateringen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av korikou, 11 nov 2010.

1. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Okej, jag har ett väldigt märkligt problem: På min Homescreen lägger jag en ikon för div. program och där bland annat Angrybirds. Jag uppdaterade min Samsung Galaxy S första gången och även andra gången - allt väl trodde jag. Okej, Swype började suga och volymen kändes lägre ... men det här problemet som kommer nu är att telefonen börjar "durra". Durr durr säger den och så stänger olika program som Handcent eller Twitter ner sig.

Jag vet inte om a) det har att göra med den automatiska synkningen b) det ligger något program som den där röststyrningen och drar kraft och bråkar eller c) det är en bugg i systemet. Det lustiga i det hela är att om, när och vid behov jag behöver starta om hela apparaten så är *poff* Angrybirdsikonen borta. Varje gång. Borta borta borta. Efter "durr durr" och nedstängning av Handcent och Twitter (officiellt) som bråkar mest - så är Angrybirdsikonen borta. Men bara den - ingen annan ikon.

Nu börjar jag fundera på om det är Angrybirds som bråkar? Kan det vara en bugg i det programmet? Någon som har haft något liknande problem? :o

2. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Prova att fabrik återställa luren och lägga in allt igen från en backup.

3. Rillekille

Rillekille Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Hej!

Verkar vara en bugg efter senaste uppgraderingen.
    Har nämligen precis samma problem med ikoner som du har.

Om applikationen ligger på SD-kortet och du sedan startar om telefonen eller en mediasökning körs så plockas sedan ikonen bort igen....

4. Thunder

Thunder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag hade samma problem, fast för mig var det flera ikoner som försvann.

Började efter första uppdateringen, då körde jag in JP6 och gjorde en fabriksåterställning först efter att jag hade kört in uppdateringen, nu inför JPA så körde jag fabriksåterställning först, sedan uppdaterade jag, och nu verkar problemet ha försvunnit.