Skumt fenomen kring album art

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Unlogic, 17 maj 2010.

1. Unlogic

Unlogic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag slängde in ett par hundra mp3 låtar med album arten inlagd i ID3 taggen på min Nexus One igår och i samband med detta upptäckte jag ett udda fenomen.

Lägger man in ett gäng blandade låtar i en mapp på minneskortet så visas samma album art för alla låtar i mappen trots att det inte finns någon jpg fil i mappen och att varje låt har en egen album art i ID3 taggen. Det här fenomenet spelar ju ingen roll så länge man har hela album i egna mappar men om man som mig hade en "lösa låtar" mapp med alla möjliga artister blev detta inge roligt.

Som en workaround upptäckte jag att man kan lägga dessa "lösa låtar" direkt under roten på minneskortet (dvs inte i någon mapp) då funkar allt som det ska och rätt cover art visas för varje låt... mycket knepigt.

Det bör tilläggas att alla låtar har minutiöst finputsade filnamn och ID3 taggar samt att ingen av låtarna använder ID3 version 2.4 taggar eftersom vissa version av Android har problem med den versionen av ID3 taggar (http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1057).

Någon fler som stött på detta problem i musik spelaren som följer med Nexus One?