Skumt problem sedan senaste uppdateringen

Diskussion i 'Desire HD' startad av Desacir, 16 maj 2011.

1. Desacir

Desacir Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lyckas inte hitta någon med det här problemet så jag tänkte skapa en ny tråd om det. Om det är så att jag missat att det redan finns en tråd om detta så får ni hemskt gärna skicka mig vidare till den i så fall.

Nu till problemet. Jag gjorde senaste Android-uppdateringen för några dagar sedan och samma kväll som jag gjorde uppdateringen upptäckte jag det här skumma problemet.

Det är nämligen så att så fort jag ska skicka ett sms eller ta emot ett sms så "loggas jag ut" och blir ombedd att slå in pinkoden igen. Trycker jag på "Avbryt" där får jag meddelandet "SIM-kortet är spärrat". Jag har snackat med Tele2 om detta och kortet är inte alls spärrat, har t.o.m fått ett nytt SIM-kort för att testa om det var nåt fel där men fick fortfarande samma fel även på det nya.

Alltså 3Gn funkar utan problem, kan använda alla appar och ta emot samta/ringa men så fort jag ska skicka ett sms eller så fort någon skickar ett sms till mig slänger mobilen ut mig och ber om pin-kod....=/...och det är inte så att meddelandena kommer fram sen när jag loggar in igen utan den bara slänger ut mig och sedan händer inget mer....

Någon som kan hjälpa?

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag skulle nog lämna in telefonen eller downgrada den till 2.2 och försöka uppdatera igen. Har inte sett att någon annan haft det här problemet.

3. Desacir

Desacir Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gjorde en "fabriksåterställning" inatt och problemet löste sig.
    Bra för folk att veta att problemet finns i alla fall! :)

fredrikstorm gillar detta.
  4. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Det var ett smart drag :) känner mig dum som inte nämnde det :P Men skönt att det löste sig :) och helt klart bra att folk vet hur man löser problemet :)

5. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

appropå problem, fabriksåterställningar och två andra bekanta med samma problem, alla med telesnor.

telefonen går inte att surfa via standardwebbläsaren, firefox, facebook, mail whatever fungerar, men webbläsaren förlorar all möjlighet att kontakta internet.

någon annan med samma problem och som hittat en lösning?
    total återställning gör det inte iaf ;)

6. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Fimpa proxyn och porten under apninställningarna så ska du få se på saker....
    Telenor verkar ha en dålig proxyserver. Fler i bla. Desiredelen som nämnt detta...
    Ta bort proxyn löser det...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

swampmonkey gillar detta.