Skumt Wi-Fi Problem!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Julmust, 15 dec 2011.

1. Julmust

Julmust Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Hej!

Jag har fått ett väldigt konstigt problem med min WiFi. Den kan inte ansluta till något alls längre... den bara står och skannar.
    Den skannar i ca 1-2s sen slutar den i ca 1-2s och sen skannar den igen, och så håller den på hela tiden!

Jag har inte gjort något konstigt överhuvudtaget. Jag stängde av WiFiet för att jag inte behövde det och någon dag senare när jag ville använda det så satte jag på det igen. Då hittade den ett nätverk i ca 1min men det var långt borta.

Jag testade byta ROM från CM7 till oxygen 2.3 och sedan 2.3.2, men ingen skillnad.

Är det någon som har samma problem eller någon som lyckats lösa det eller någon som har några ideer så berätta gärna.

MVH Julmust

2. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Vet inte om detta är till hjälp. Det skulle kunna vara så att inställningarna, som lösenord etc för router försvunnit. Installera t.ex en gratis app som Wifinder. Denna skall visa alla routers inom räckhåll. Hittar du din så välj att ansluta och ange lösenord

3. Julmust

Julmust Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Nja vet inte. Det roliga vara att jag testa precis detta innan jag frågade. Körde en WiFifinder men den hittade ingenting.

Men problemet är löst nu... :P kollade igår igen om WiFi:et inte fungerade, och helt plötsligt fungerade det igen o_O efter flera veckor utan att det fungerade. Skumt... Ingen aning varför den flippade ur :P Det roliga är att jag testade byta ROM som sagt till oxygen från CM7 och det fungerade ändå inte... Har läst om många som har haft problem med " Hem WiFiet " och det var det som den minst ville hitta.

Men nu funkar det igen :P men tack för att du tog dig tid att skriva ändå donaldduck ;)

EDIT: testade med WIFI Analyzer(som jag för övrigt använde innan också) och den hitta wifi igen också

Last edited: 20 dec 2011
  4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Det där är ett gammalt känt problem.
    Du har "fel" kanal på ditt trådlösa nätverk.
    Av någon anledning gillar inte Android kanalen 1.
    Jag tror det var så, eller om det var kanal 13.
    Hur som helst, om problemet är kvar så ta en annan kanal.