Skydd Till Hero

Diskussion i 'Hero' startad av Koopos, 13 feb 2010.

1. Koopos

Koopos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder någon har något slags skydd till HTC?
    Plast skal? Väska? Invisible Shield?
    Vad tycker ni är bra?

2. Kentomen

Kentomen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

3. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Körde också Invisible Shield, men som Kentomen säger så förstörde det känslan rätt hårt. Har kört utan nu i 3 månader ungefär. Inte minsta lilla repa. Då har jag tappat luren på fyllan ute osv.

4. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använde ett skärmskydd innan, men det förstörde upplevelsen totalt. Skärmen blev obehaglig och allt vitt blev 'brusigt'.

Nu kör jag bara på Noréves specialsydda väska. Älskar den då det är det enda skydd jag hittat som är böjt efter Heron. Alla Noréves produkter är dessutom oerhört exklusiva och gedigna, men smakar det så kostar det.

Fick det för ~600SEK inkl. import. :)

5. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Har använt några olika typer av plaster (screenguard, invisible shield) som klistras på luren för att skydda men har tagit bort dem alla igen. Tappar känslan i skärmen och telefonen. Investerade istället i en 129:- kronors svart liten väska på Telia butiken som jag är sjukt nöjd med och som får plats i fickan utan problem (ok, kanske inte med tok-tajta jeans men jag äger inga såna).

https://www.tewss.telia.se/privat/k...oner/smatt_gott/bugattiSlimCase_small.product

Last edited: 13 feb 2010
  6. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    På skärmen använder jag
    http://www.screenguard.se/products/Skyddsfilm-till-HTC-Hero-Antireflektiv.html
    Tycker att känslan blir bättre, då man inte fastnar på skärmen samt att det är antireflexbehandlat!

Samt har jag ett silicon skydd
    http://www.screenguard.se/products/Silikonskydd-till-HTC-Hero-.html
    Tycker den ligger väldigt bra i handen, men blir dock någon mm tjockare, men är mer vanesak.
    Edit: medföljer ett skärmskydd med denna men jag fick mig ett bryt då denna var svårare att sätta dit och massa dam kom på insidan....

Billig och snabb frakt därifrån så rekomenderas starkt!

//A

Last edited: 13 feb 2010
  7. HERO81

HERO81 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har beställt mitt silicon skydd här ifrån men ej fått det än http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33569

Har beställt i från Dealextreme förut och fått alla mina saker hem skickade. Det bästa är ju att det är gratis frakt och att det är billigt

8. iFrogz

iFrogz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns den att köpa i Sverige? Krångligt med utlandsköp :3 Vill ha :D

9. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, tror inte det. Dock är det oerhört nimmt att beställa från Noréves sida. Där kan du välja material (krokodilläder, glansigt läder, det som syns på bilden eller något lite luddigt (jag är inte direkt någon guru när det kommer till sådana material, haha) samt färg.
    Order och allt går dessutom väldigt enkelt och det är precis som att beställa från vilken svensk sida som helst. Mitt paket kom till Sverige efter två arbetsdagar. :)

http://www.noreve.com/product/Housse_cuir_HTC_Hero_Tradition.html

10. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Använder samma skydd som swenaxon från screenguard och är väldigt nöjd.
    Skyddet gör telefonen lite tjockare men den blir inte lika hal att hålla i. Har en vit hero så det ser tyvärr ganska fult ut men tar bara 2 sekunder att plocka av det om vill ha den lite finare. :)

11. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Min sambo har en vit hjälte och jag köpte henne ett vitt silicon skydd, ser bra ut, dock blivit missfärgad nu efter två månader men vad är 139kr ^^

//A

12. Aramis

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Fattar inte vad poängen med displayskydd är. Skärmen är ju repskyddad och känslan tusen gånger bättre utan skydd.

13. Koopos

Koopos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är det som är så bra med den?
    Den värkar vara jätteklumpig.

14. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tvärtom så är den extremt "oklumpig". Sedan är telefonen skyddad överallt utom vid volymknapparna och hörlursuttaget när det är stängt. De har till och med gjort en liten inbuktning för styrkulan så den inte trycks emot något, och högtalaren på baksidan är skyddad med ett stålgaller.

Att telefonen dessutom inte glappar för fem öre i fodralet är jätteskönt, och locket gör skärmskydd redundanta.

Telefonen blir förvånansvärt nog inte alls mycket tjockare när det sitter på.

15. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det ser ut som en riktigt nice lösning, men va faen? Hur ska man nu kunna motivera att man måste köpa en ny mobil när den inte ens blir repig/ful? :)

Måste dock ge HTC cred, för trots att jag haft min tele sen i höstas utan några skydd alls har jag inte en enda repa än! Börjar se lite nött ut precis i böjen på baksidan men inte mycket alls, peppar peppar...

16. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det där kan ju vara värt att testa, för det var ju nästan gratis. $2.09 med fri frakt, även internationellt. Finns förutom i svart även i vitt (genomskinligt?), blått (!) samt lila (!!) för samma pris.

Last edited: 14 feb 2010
  17. iFrogz

iFrogz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har köpt en vit hjälte, kommer den bli missfärgad? eller bara om man tar den in och ut hela tiden?

18. mrhedstrom

mrhedstrom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dealextreme fick in fyra silicon fodral här om dan. Har inte fått det än eftersom det tar ett tag för dom att leverera, men jag har använt dom förut och det kommer efter några veckor. Billiga va dom också. 15 kr inklusive frakt med hongkong post AirMail.

Last edited: 3 sept 2010
  19. Aramis

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Min har blivit missfärgad på silverramen på höger sida. Förmodligen för att det är där den vilar mot handen.

20. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, min bakplatta fick små svarta märken efter skyddet när jag pysslade mycket med det (plockade in och ut det ofta), men jag fick väck dem med lite vatten och den där "stålullsliknande" sidan på en svamp. =P