Skype finns inte längre i Android Market för X10 mini?

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by supermaen, Jul 3, 2011.

1. supermaen

supermaen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Efter att den nya förbannande uppdateringen äntligen kom till Skype för Android så försvann appen helt och hållet från Android Market. Den finns ju inte där längre! Sedan är det en annan sak också som jag tycker är skandalöst! Det är att om man har en Sony Ericsson X10 Mini Pro så kan du förväntade dig att ha problem med micken i Skype.

Efter att uppdateringen släpptes så funkar inte micken överhuvudtaget så det är som om du pratar för döva öron.. Det här är riktigt sunkigt faktiskt! Dom släpper en ny Skype uppdatering som folk väntat på så länge men ändå så finns den inte ens i Android Market + att den förbannade micken inte funkar på Sony Ericsson X10 Mini Pro efter uppdateringen.

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Den är inte borttagen, den syns bara inte för din telefon.. Kan bero på flera orsaker... Men du kan säkert ladda hem den på annat sätt.
    Tex via getjar gå bara in på getjar.com med mobilen och sök på skype.

3. supermaen

MINA ENHETER

Vad spelar det för roll när micken ändå inte fungerar? Varför ska jag ladda ner någonting som inte ens fungerar på min telefon? Det är ju helt meningslöst! Det jag ville förmedla bara var att Skype inte längre finns i Android Market efter denna skandalösa uppdatering + att micken inte fungerar på min telefon om jag skulle använda den nya versionen av Skype på min telefon. Alltså är den nya uppdateringen helt meningslös för mig.

4. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Antingen har Skype släppt stödet för X10 mini helt och hållet eller så rör det sig om en bugg man arbetar på att lösa. Det kan med andra ord vara så att man tillfälligt exkluderat X10 mini från kompatibilitetslistan på Market. Kontakta supporten och fråga vad som gäller.

Finns ett par trådar om problemet här och det tycks omfatta såväl X10 som X8 också:
    http://community.skype.com/t5/Andro...ype-for-Sony-X10/m-p/3780/highlight/true#M252

http://community.skype.com/t5/Android/Xperia-X8-microphone-not-working/m-p/2126/highlight/true#M55

http://community.skype.com/t5/Andro...d-Android-version/m-p/2340/highlight/true#M73

Den gamla versionen finns att hitta på Google: http://www.google.se/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=Skype+v1.0.0.983

5. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag lyckades installera den på min mini igår. Dock lider jag också av mickproblemet varför jag inte kan rekommendera denna uppdatering till mini ägare. Autologin verkar heller inte fungera trots att det är påslaget under inställningar.

6. supermaen

MINA ENHETER

Man blir ju förbannad. Som tur har jag i alla fall lyckats installera tillbaks till den gamla versionen där allt fortfarande fungerar. Jag rekommenderar därför att alla dom som har samma problem att omedelbart installera tillbaks till den gamla versionen.

Det bästa är att göra det så snarast som möjligt eftersom den gamla versionen kan bli otillgänglig på flera ställen allteftersom. Vi vet ju inte heller när dom åtgärdar buggarna i den nya uppdateringen så därför vore det bra att installera tillbaks till gamla Skype tills vidare om man nu vill ha en fungerande Skype i sin telefon.

Jag tycker att det är skandalöst från Skype att ens släppa en ny uppdatering när det inte ens fungerar. Det finns ju ingen baktanke överhuvudtaget! Jag fattar inte för 5 öre hur dom är här människorna har jobbat. Dessutom så har det gått 5 dagar nu och fortfarande är problemet inte åtgärdat! Ett skandalöst problem där dom borde GÖRA OM OCH GÖRA RÄTT!