Problem: Skype problem

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Bilal, 12 maj 2014.

  1. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Jag har upptäckt ett problem med Skype i mobilen.

    Det är så att varje gång min skärm är avstängd och någon ringer mig ett Skype samtal, så ringer det inte hos mig. Det ringer som vanligt hos den som försöker söka mig, men hos mig händer inget alls.

    Detta uppstår också ibland när skärmen är på, och de enda gångerna som Skype samtal fungerar felfritt är när skärmen är igång och Skype appen är öppen i displayen.

    Detta uppstår oavsett om jag är uppkopplad på WIFI eller 3G/4G.

    Är det någon som har stött på liknande symptom eller har en aning om vad problemet beror på?

    Kan även tillägga att jag har senaste versionen av Skype från "Play Butiken" och även senaste versionen av KitKat i telefonen.
     
  2. Mackarena

    Mackarena Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har upplevt att jag har missade samtal utan att det ringt.
    Speciellt när jag har den i fickan.


    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
     
  3. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Ja, detta är ett problem som även min fru har på sin S4. Frågan är om felet ligger i telefonerna eller i Skype appen?
     
  4. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    Jag har varit i kontakt med Skypes Chat support, och de kunde inte hjälpa mig. De menar på att det inte ska finnas några problem alls, men jag har installerat en lite äldre version av Skype, där fungerar det bra. Enda nackdelen är att Bluetooth funktionen inte verkar fungera

    Nedan hittar du en länk på Skype versionen som verkar fungera:

    https://www.dropbox.com/s/h6dc5phlnz0bjeh/skype-4-4-0-34403-es-en-br-fr-de-it-android.apk

    Undrar faktiskt vad det är som har gått snett i senaste versionen?
     
  5. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    För några versioner sedan så ändrade de ju så att appen skulle dra mindre batteri genom att bland annat inte avisera alla typer av meddelanden som kom om inte appen var igång.
    "Aggressive battery savings
    Leave Skype running all day with no noticeable battery drain. To achieve these amazing savings, we’ve temporarily turned off push notification of group chat messages.
    If you are a group chat user and want to continue receiving these notifications, go to Settings > Notifications, and check the "Sync group messages..." box."

    Möjligt att det även strulat till andra meddelande aviseringar så som att det ringer ? ......
     
  6. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER


    Jag har provat att aktivera den funktionen, fortfarande samma problem.