Problem: Skype roteras till landskapsläge automatiskt

Discussion in 'Google Nexus' started by Leo83, Dec 1, 2012.

1. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Är det någon som har problem med att Skype vid uppstart automatiskt roteras till landskapsläge och sedan fastnar i det läget?

Har testa att slå av/på rotation av skärmen på nexusen, ominstallerat Skype och även letat om Skype appen har någon rotationsinställning men inget har hjälpt. På telefonen upplever jag inte detta problemet.

2. OppfinnarJocke

OppfinnarJocke Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väl så den är gjord. Det är precis likadant här, och jag upplever inte det som nåt problem. Många tappar kör i landskapsläge och inget annat.

3. Albin N7

Albin N7 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Ladda hem ultimate rotation control på market så går det nog att lösa

4. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

För ca en vecka sedan:

"We understand the inconvenience you Nexus 7 users are experience and we will address it in a future update. Unfortunately we can't supply a download to an older release of Skype in the interim."

"I can't share an ETA on when the update will be released, but I wouldn't hold my breath for a release within the next few days."

Källa: http://community.skype.com/t5/Android/Nexus-7-and-landscape-mode/m-p/1226118

Det är stunder som dessa man skulle vilja förstå hur man kodar och allt sådant. Skulle vara intressant och veta hur mycket jobb det är att göra så skiten roterar som på telefonerna osv, fast kanske lika bra att vara ovetande för skulle man tex veta att det är en kodrad där en 0:a ska ändras till en 1:a eller något liknande som är enkelt och fixa skulle man ju sitta och skicka arga brev antagligen. :)

OppfinnarJocke: Problemet blir väl för andra om det videochattas, då ser det ut som din nacke gått av och huvudet hänger på sniskan. Sedan är ju också problemet för de som använder skiten då man kan tycka att man borde slippa byta från porträtt till landskapsläge, speciellt då det har fungerat förut.

Tänk dig en telefon, inte skulle det vara bekvämt att behöva ha telefonen i landskapsläge bara för att skype har hårdkodat in det?

BlueCow and Leo83 like this.
  5. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Hade samma problem som TS. Laddade ner appen ifrån Play för ett par dagar sedan och har inte tänkt på de sen dess. Men visst är de skumt. Man antar ju att utvecklarna har åtminstone någon i sitt team som har en nexus som faktiskt anses av många som en optimal utvecklingsenhet. Och då går Skype och visar att man utan större problem kan göra en sån här tabbe.