Fråga: Skype strul

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av RoidRage, 20 nov 2012.

1. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är inte helt säker, men det känns som om samtal i Skype bryts när telefonen skiftar bandbredd, dvs mellan 3G och HDSPA. Är jag ensam om detta fenomen? Kan jag göra något för att rätta till det?

Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

2. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

I vilken miljö händer detta eller spelar det ingen roll? Byter du band så verkar det som att du är ute och rör på dig och om du gör det finns det mycket folk runt om dig?

Och vill bara påpeka att HSDPA är 3G också! UMTS,HSDPA,HSDPA+ osv går under betäckningen 3G eller ibland 3.5G osv.

3. RoidRage

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det händer när jag är ute och promenerade och det händer på exakt samma plats varje gång, inom några få meters radie. För att testa så stannade jag till en stund vid platsen under pågående samtal, ljudet försvann en stund men kom tillbaka. Hade jag rört på mig hade samtalet brutits. Kan det bero på att jag befinner mig i gränslandet mellan två basstationer?

4. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bingo Bingo skulle jag säga. Dessa problem är helt klart relaterat med antingen byte av mast. Dock borde det gå smidigare men antar att skype är lite känsligt för växlingarna.

RoidRage gillar detta.
  5. RoidRage

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Efter senaste uppdateringen har det dykt upp ett nytt problem. BT hörluren tappar omedelbart kontakten med Skype. Det ringer i luren, men när mottagaren bör uppkopplad så bryts kontakten mellan telefon och hörlur.

6. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Sista uppdatering, eller kanske fler, innebär att det tar minuter eller mer att logga in. Ibland hänger den sig, kraschar och man får försöka igen. Surt.

7. RoidRage

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det känns onekligen som senaste uppdateringen är ett stort steg bakåt. Är det för att MS skall integrera det i Win8?

8. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan vara så men jag tror det handlar om att användare med messenger skall kunna logga in med sitt messengerkonto nu när skype och messenger äntligen blir ett. Kan tänka mig att deras kodning ser lite olika ut och skapa problem i början men det löser sig la.