Skype till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av emilh, 2 jul 2011.

1. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

För de som missat det bland nyheterna på Swedroid:

Skype har numera stöd för videosamtal i sin app. Det funkar än så länge bara på ett par modeller, där Galaxy S normalt inte ingår.
    MEN på XDA så finns en patchad version åt Galaxy S, jag har provat den och funkar utmärkt, även mellan dator och mobil med videostöd åt båda hållen.

Skype 2.0 / video-call patched to work with SGS/SGS2 and many other devices! - xda-developers

/E
    Tråden hör egentligen hemma under applikationer, men eftersom det är Galaxy S specifikt (med patchade appen) tycker jag det även bör stå här.

Last edited: 2 jul 2011
    mas gillar detta.
  2. mas

mas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tycker det funkar bra, det lilla jag testat MEN jag vill inte ha skype igång jämt utan bara ibland. Hur stänger man av skype? det startas automatiskt när jag startar telefonen och ligger och kör..så vill jag inte ha det...

Kör CyanogenMod 7 Nightly ROM

3. Newages

Newages Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns under inställningar som du kan sätta tiden på för att Gå offline!

4. linus_droid

linus_droid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sjukt dåligt att man inte kan stänga av skype när man är klar. Med förra versionen gick det att stänga med stop skype, men det har de satt stopp för nu. Om ni är missnöjda, stil visa det med *en* stjärna och en kommentar på market.

5. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag vet inte hur ni gör för att stänga av skype, men när jag är klar med mitt pratande och inte vill ha det kvar, väljer jag helt enkelt menyknappen och logga ut. Programmet stängs då av helt och hållet när man går ut från det. Funkar inte det för er menar ni?

6. linus_droid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När man kör sign out, så innebär det bara att den glömmer bort lösenordet, så man måste skriva in det igen nästa gång man skall ringa ett samtal, vilket är rätt drygt om man har ett krångligt lösenord.

Förstår inte varför Skype inte kan bete sig som andra appar, med en enkel "exit" knapp.

Tidigare fanns ju "Stop skype" på market, men den funkar inte på senaste versionen, och dessutom ser det ut som att Skype har fått bort den från market.

7. Newages

Newages Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har inställningen "Gå offline omedelbart" drar ner listen och trycker på Skype och programmet startar, trycker på t.ex kontakter och Skype är Online, när jag är klar trycker jag på vänster knapp och jag loggas ut. Har även "Automatisk inloggning" ibockad, och jag behöver inte logga in.

Last edited: 3 jul 2011
  8. linus_droid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag såg att man kan ställa in den så den går offline av stig själv, men då kan man ju inte ta emot meddelanden och samtal när man behöver.

När jag har skype igång, så är det för att kunna vara online, och när jag inte behöver vara online, så vill jag kunna stänga ner.

9. Agaujo

Agaujo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vill också kunna stänga ner. Gav appen 3 stjärnor och lämnade en kommentar i market och får hoppas att det fixas i nästa uppdatering.

10. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min videobild är snedställd, är det bara jag som har det problemet? Har läst förr att CM7 kan ja det problemet med framsidekameran :)