Skype via BT-headset?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Husknuten, 26 mar 2011.

1. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Någon som vet om det går att köra skype över BT-headset med android? Ljudet kommer i mobilen trots att jag har ett headset anslutet. Nallen är en Galaxy S om det spelar ngn roll.

Tack på förhand!

Last edited: 26 mar 2011
  2. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag körde Skype på min Hero tidigare och där gick det tyvärr inte att få ljudet i mitt BT-headset. Om jag inte minns fel så går det inte att använda headset/handsfree-profilerna i ett eget program (till skillnad från ett vanligt telefonsamtal).

3. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag körde Skype via mitt BT headset igår och det funkade utan problem. Behövde inte göra några särskilda inställningar.
    Har en Desire HD och ett stereoheadset.

4. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Dom gånger jag prövat så har bara ljudet gått i mitt BT-headset, men telefonens mikrofon har fortfarande användts. Detta med ett MW600 och Nexus One.

5. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Konstigt att det funkar för vissa... Ingen som har förslag på hur man kan lösa det?

6. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Mitt problem kan vara att headset inte går över i telefonläge utan är kvar i musikläget och då fungerar inte micen. Kan testa lite när jag har tid och någon att ringa till.
    Kanske går bättre på headset med bara telefonläge?

7. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag läste lite på http://developer.android.com/guide/topics/media/index.html och det verkar som man bara kan spela upp ljud i "standard output device". Detta borde innebära att BT-headset som använder A2DP-profilen kan spela upp Skype-ljudet (headsetets mikrofon är då urkopplad) men inget ljud kommer ut i headset om headset/handsfree-profilen används.

8. PederE

PederE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig fungerar det ibland att prata via min BT-handsfree och ibland inte. Har en Samsung GS3 och en Jabra handsfree.
    Märkligt att det funkar ibland och ibland inte, men misstäner att handsfree'n oftast har svårt att koppla att det rör sig om ett samtal och inte tar över...?

Har slutat försöka nu då det oftast skiter sig, och kör istället med mitt medföljande wire-headset när jag använder Skype.

Mvh