Skyrim spell tomes

Diskussion i 'Off Topic' startad av Illbleed, 3 nov 2012.

1. Illbleed

Illbleed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ett Androidforum är kanske inte rätt plats för spelfrågor men jag gör ett försök :)

Vilka spell tomes ska jag köpa? Alla som verkar bra eller bara dom som är i samma perk tree som jag sätter mina poäng?

Är helt ny på skyrim, endast ca 1:30h gammal i spelet.

Ska spela som spellsword/battle mage

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det beror på vad du föredrar. De tre huvudklasserna är ju fire, frost och shock. Jag föredrar nog fire framförallt, och sen frost. Visserligen är shock bra om man kommer upp i de sista perksen för då kan man förvandla alla dödliga till en askhög (om de har låg hälsa nog) ^^

Jag har nog lagt ner en 200-250 timmar på Skyrim.

3. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Själv kör jag Conjuration/Illusion för en sneaky assassin-mageliknande typ. Främst Muffle, silent casting och invisibility i Illusion och conjure-vapen av olika slag i Conjuration.

Även fear och calm kan vara smidiga panikknappar om det går dåligt i en fight, eller skicka ut elementals/zmobies som kan ta lite fokus (Speciellt i bossfighter).

Använde inte destruction så mycket eftersom att man i princip endast har ett val, och det är att dualcasta och hålla fienderna stunnade. Det är även väldigt kostsamt i form av mana, och skadan är inget att lägga under granen.

Har dock inte spelat på ett par månader, så vad som är patchat och hur vet jag inte. Mitt tips är att testa runt och hitta något du gillar. :)

4. Illbleed

Illbleed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är det någon ide att KÖPA tomes hos traders , tex illusion om jag inte kommer sätta en enda perkpoäng där?

5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det är det nog ändå. Du kan ha nytta av såna spells ändå.

6. Droid113

Droid113 Guest

Tycker magisystemet och framförallt mage-questlinen är rätt så halvdan i Skyrim. Den delen var mycket bättre i Oblivion. Där fanns ju också Mages Guild i varje stad :D

Tycker därför att det är bättre att köra svärdyxakniv/pilbåge.