SL parsing Android

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av thekinese, 15 dec 2011.

1. thekinese

thekinese Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag undrar ifall om någon har fått till en riktigt bra parsning på SLs Realtidsinformation.

Just nu använder jag html cleaner som städar upp allt utom texten och sedan kan jag "ful" parsa fram det jag vill ha. Jag hade problem att få bort deras script så blev textning, utan scriptet så skulle det nog gå att köra en xmlparser. Jag skulle antagligen i teorin kunna leta fram cdata och scriptet och ta bort det för hand.

Jag skulle hellre vilja få en xml struktur och sedan köra en xmlparser då det blir säkrare. Det är nämligen så att min "ren text" parsning misslyckas så snart det kommer något oväntat som felmeddelanden och dylikt.

Så jag undrar vad folk har hittat för lösningar. Jag kommer inte sätta upp en egen phpserver och fiffla om via där tyvärr.

Last edited: 15 dec 2011
  2. tokani

tokani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

3. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Precis som tokani skriver borde du spana in hans länk. Från SL Realtidsinfo kan du få ut både json och xml. På trafiklab kan du även testa det API:et, skicka in värden och exempelvis se den xml du får ut av din fråga. Kan inte bli mycket enklare. :)