Slå nummer från datorn

Discussion in 'Applikationer' started by KoktGrus, Jan 24, 2014.

1. KoktGrus

KoktGrus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Söker en app som kan underlätta lite på jobbet.
    Ringer en hel del, vore trevligt om man kunde ringa upp kontakter från outlook, nummer man sökt reda på på nätet etc genom ett klick på datorn istället för att ta upp telefonen, låsa upp, slå numret och ringa...

Att få samma kommunikation åt andra hållet vore också såklart bra, att få upp en ruta om att "Pelle" ringer... om han nu gör det :)

2. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
  3. bridgemill

bridgemill Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag Använder MyPhoneExplorer och den har passat mina behov så länge jag kört Android.

4. hkan_json

hkan_json Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Remote Phone

Play

5. Mikael8.0

Mikael8.0 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Ja, föreslår också My Phone Explorer (MPE) jag har i många år använt MPE som "kontorstelefon", jag har ställt in appen så att den startar automatiskt när det finns WiFi. Startar MPE på datorn och har där satt så att kontakt ska etableras med telefonen vid uppstart.
    Då har jag alla mina kontakter, samtalslistor, SMS-meddelande på skärmen.
    Med ett trådlöst (BT) headset kopplat till telefonen blir det då smidigt att ringa och SMS,a utan att röra telefonen. Förutom att lägga på, det fungerade inte med min HTC och jag har inte testat med min S4+.
    Enda nackdelen är att telefon och dator måste vara sammanlänkade via WiFi eller BlueTooth. Ja eller med kabel men det har mest krånglat.

Just nu håller jag på att utvärdera mysms som i princip fungerar på samma sätt som MPE enligt ovan. (MPE kan mycket mer än så) men här sker kontakten via "molnet". Du skulle kunna ha en telefon hemma och från annan plats ringa till dig själv för att lyssna av om hundarna skäller där hemma!