Slå samman facebookvän med kontakt på simkort?

Diskussion i 'Desire HD' startad av OptimusLimpan, 29 nov 2010.

1. OptimusLimpan

OptimusLimpan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag försöker få mina kontakter att synka med Facebook. Jag får fram alla facebookvänner i kantaktlistan men de vill inte bli sammankopplade med mina kontakter. Alltså får jag dubbla kontakter, en som visar facebookbild, status osv och en med telefonnummer.
    Man ska ju då kunna slå ihop kontakterna till en men det verkar inte fungera eftersom de är importerade från sim-kortet. Om jag däremot lägger in en ny kontakt direkt i telefonen, med samma namn som en facebookvän, då föreslår telefonen att de ska slås samman.
    Men man ska väl inte behöva lägga in alla kontakter manuellt i telefonen?
    Så det går alltså inte att synka facebookkontakter med kontakter på simkortet, finns det då nåt smart sätt att kopiera över alla simkontakter till telefonen?

2. Cenax

Cenax Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

För att kopiera kontakter från sim gå till kontakter, tryck menu-knappen>Importera/Exportera>Importera från SIM.

Men om dina kontakter från SIM inte har samma namn som personen i fråga har på FaceBook så föreslår inte telefonen att koppla samman automatiskt.. Då får du länka de kontakterna manuellt.

3. OptimusLimpan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har importerat från SIM. Men det verkar bara gå att synka med kontakter som jag lägger in direkt i telefonen.
    Om jag går in på en facebookkontakt och klickar på länksymbolen längst upp till höger, så är det bockat Facebook for HTC Sense och Facebook. Men hur får jag ihop den manuellt med en kontakt jag har?

4. Cenax

Cenax Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tryck på valfri telefonkontakt, längst upp till höger under klockan har du en länk, tryck på den, välj "Facebook for HTC Sense" Välj Facebook kontakt att länka med telefonkontakten.

5. OptimusLimpan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack men det fungerar bara för kontakter som jag lägger in direkt på telefonen men inte för kontakter som jag importerat från SIM. Istället för länken längst upp till höger står det bara SIM.

6. Cenax

Cenax Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men då borde du ha två av varje kontakt i "kontakter"? Inte facebook alltså utan två av varje kontakt, en med en bild som liknar ett simkort och en som har en grå bild typ?

7. Cenax

Cenax Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gå in i kontakter och tryck menu>Visa och välj bort facebook och SIM kontakter, alltså visa bara telefon-kontakter, för när du importerade dina SIM-kontakter så antar jag att du valde att skapa kontakt under telefon? Hittade själv vad du menar med att det stod SIM istället för länken, och det är ju om du öppnar en SIM-kontakt..

8. OptimusLimpan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar nu fick jag det att fungera! Måste valt nåt annat när jag importerade kontakterna men gjorde om det nu och valde telefon, sen avmarkerade jag visa SIM.