Fråga: Släcka/dimma menyknapparna?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av elpapo, 2 dec 2011.

1. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Någon som vet om det går att tona ned ljustyrkan på menyknapparna på Nexusen? Jag ogillar lysande knappar, ska vara mörkt då det ofta är mörkt i min omgivning när jag fipplar med telefonen. Tex, stod knappt ut med dioderna mellan knapparna på x10 och Arc och nu frugans S2:à. Den är vit och det lyser dessutom igenom plasten. Tack och lov kan man stänga av belysningen på dem. Bra Samsung!

Men åter till Nexus, jag vill helst ha dem osynliga alt svaga av bara den.

Jag vill inte att menyknapparna ska lysa upp varje gång man trycker på skärmen som på S2, utan bara då man trycker på knappen (det tänkta fältet). Fruktansvärt irriterande! Men som sagt, går att stänga av helt på S2, hoppas på liknande lösning på Nexus fast de är "inbyggda" i skärmen.

Edit: Hmm.. får nog backa lite... de verkar inte så starka även i mörkt ljus. + att de lyser konstant = mycket bättre än att de tänds varje gång man trycker på skärmen.
    http://www.youtube.com/watch?v=yLLIvIB2EWM

Last edited: 2 dec 2011
  2. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Alltså, knapparna är ju inga "knappar" utan de är i själva displayen, alltså inga "touchknappar". Om man nu kan släcka dom så blir det ju bara en svart rad längst ner på skärmen.

Sen såg de för övrigt inte ut att lysa så mycket, men ljusstyrkan i de lär ju bero på vad du har för ljusstyrka på skärmen :)

3. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jo, det är jag med på att det är "knappar" i skärmen. Att det skulle vara hel svart gör mig inget! De är 3st, man lär sig snabbt var de sitter. Jag skulle iallafall vilja ha möjligheten. :)

Jag är lite dålig på skärmtekniken i sig, med en LCD har ju samma ljusstyrka på hela skärmen, men här är det väl annorlunda med SAMOLED!? Man kan väl ha en del ljust, en annan mörk?

4. demo007

demo007 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    (S)AMOLED tänder bara de pixlar som används, dvs det svarta är släckta pixlar ingen bakgrundsbelysning här inte :) googla lite på amoled så finns det säkert någon som förklarar det bättre.