Släcka skärmen utan att låsa den!?

Diskussion i 'Allmänt' startad av r0bber, 12 sept 2009.

1. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ja går det? Jag vill ju att skärmen ska släckas för att spara batterier, men det är bara när jag har min Magic i fickan som jag vill att skärmlåset ska gå igång.

Jag är inte nöjd med hur det fungerar nu, och alternativa sätt att låsa upp skärmen funkar väl kanske också. Mer flexibilitet i denna fråga ser jag som nödvändigt iaf.

2. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag saknar också detta! Uselt att inte kunna ta bort automatiskt knapplås (lika illa som de nokia som inte har det...). :(

3. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Testa Lock 2.0. Samma typ av upplåsning som iPhone. Jag stör mig inte.

4. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Gör btalversion det vi är ute efter? Jag kan iaf inte få gratisversionen att göra så att telefonen inte låser sig automatiskt, så fort jag ändrar inställningen stänger Lock 2.0 av sig när man låst upp och androids inbyggda tar över (och låser automatiskt när displayen släckts).

5. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har sökt ordentligt på det här nu, och tyvärr verkar det inte finnas någon lösning. I de flesta forumtrådar verkar majoriteten av de som svarar inte förstå meningen med att inte låsa telefonen automatiskt...

Funderar nu på om det går att koda en app som ligger i bakgrunden, stänger av bakgrundsbelysningen efter en utsatt tid och sätter på knapplås (timar ut) efter ytterliggare än tid (eller aldrig)?

Vi kan ju hålla tummarna för att det finns en inställning för detta i donut...