jag har testat overclockWidget som är mycket bättre än SetCpu (crashar inte på samma sätt) mendet mest roliga är at den visar Cpuhastigheten hela tiden vilket är fantastiskt, appn finns på Market och är fritt.
Själva SetCpu kraschar inte för mig iaf, dock har hela telefonen hängt sig typ varannan gång jag testat att klocka till 528MHz (som både min och max)
Skumt. Inget sådant krångel på min lur. SetCPU är dock utvecklat av en Dreamanvändare och på en Dreamlur, så jag antar att den är absolut stabilast på just en Dream (vilket jag har). Även om Magic och Dream är oerhört lika under skalet så finns det små små skillnader vilket jag antar är nog för att skapa konflikter ibland.
Hur mycket extra batterikraft drar den om man clockar? Vad kan vara lagom att lägga en Magic på? Edit: Never mind.. jag har inte root
du ska skaffa dig root och superuser och testa, man måste ha lust och utföra vissa saker under en viss tid och se skillnaden , det finns en batterywidget som ger lite mer info om man orka ta till miniräknare eller matlab för att räkna skillnaden .
Jag läste på XDA att senaste versionen ska köras fint på HERo men widgeten funkar bättre samt ger en information om hur det går hela tiden . jag kan inte hitta setcpu på Market (med marketenabler och Hero rom ) hittar ni den ?
Testar denna då. setCPU fryser min telefon efter ett tag. Vet inte om det är pga. dålig rev av min processor eller om det är programmet.
grejen är att jag ska ha full tillgång till market vad jag vet, vart är setcpu då ? edit : O2 var inte bra den andra tyska operatorn gav setcpu i sökresultaten .
jag slängde in img'n från tråden så blir det en mindre widget på homescreenen. Drog in [max=528Mhz], image filen by richyyun och den boota fint och so far så har den inte fryst sig EDIT: var noga med att TESTA image filen först genom att skriva fastboot boot boot-cpu-freq-fixed-for-32A-12.img i fastboot läget Skulle det visa sig att image filen hänger sig på din telefon kan du enkelt bara ta ur batteriet lr starta om och du har den gamla bootfilen. Funkar det finfint kan du flasha in den istället genom fastboot flash boot boot-cpu-freq-fixed-for-32A-12.img __________________
Jag läser till ingenjör men behöver mer fakta helst en blid på Magics moderskort , jag har försökt och inte hitta det , kollade i Service manual utan att hitta en bra bild på vart Cpun sitter faktiskt . Har någon hittat mer info eller bilder kan ni dela med er så vi kan undersöka saken närmare tills dess kan man känna på sin telefon (ovetenskapligt dock) om den blir något varmare eller inte.
Har jag fel, eller måste inte overclockwidget vara igång hela tiden eftersom det bara är en widget, medan setCPU inte måste det (det bara sätter in inställningarna och sen avslutas)? Vill ha så få widgets/processer igång som möjligt iom att spara batterier när den sover.
Har man lite kontrollbehov som mig eller om man är rädd ( då vi verkligen inte vet om det är helt safe att overklocka) vill man se vad CPUn har för frekvens ganska live ( minst varje 5 sekunder ) så är Widgeten bäst . Dessutom den dra ju inte så mycket batteri då den gör inte så mycket. Den kan även ändra frekvensen när du släcker skärmen, i SetCpu finns inte en sådan funktion , och upp till en annan intervall när skärmen sätts på igen, får SetCpu detta så måste den vara igång i backgrunder så klart . men min SetCpu är på i backgrunden ändå!
Hittade lite bilder...om jag fattat rätt så är den med "blå prick" en "Rogers"...dvs "nordisk" (PVT32A) och den andra är väl då PVT32B... Kika här för den som vill se: klicka här Edit: Det fanns visst mer här: klicka här
Tjena Flashade om min voda magic igår och bytte spl, men verkar ändå inte ha root. Laddade ner overclockWidget och får Lauch Error "OverclockWidget (Need Root)" Could not be launched. Kör nk02's ION Multi5 Full R4 spl'n kommer jag inte ihåg villken tyvär Någon idé på vad jag missat? Edit: bara för att.. Så har jag installerat om appen och startat om mobilen, men det hjälpte ej =/
du har missat att köra något cat kommando alternativ kan du se denna tråd , ladda ner filen och kopiera in mm hoppa till setg 5 och kör https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=713