sleep mode. spare parts

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Magsta, 18 jan 2010.

1. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som vet hur man får telefonen att gå i sleep mode? Enligt spare parts så har inte min telefon varit i sleep mode på nio timmar. Jagtar ut min telefon ur laddaren vid fem på morgonen. När jag kommer hem vid tre så har halva mitt batteri gått utan att jag använt telefonen mer än att kolla klockan och uppdatera facebook ett par gånger.

2. steve72

steve72 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har säkert någon app som hindrar telefonen från att
    gå i sleep mode. Pröva att avinstallera en i taget och kontrollera sedan i spare parts.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Har lite samma problem. Kan du lista dina apps så kanske vi hittar en gemensam nämnare!

4. bante

bante Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har gjort en del tester och det verkar som om wifin är det som håller liquid vaken, även om man ställer in att den ska stängas av när skärmen släcks. Så testa stänga av wifin helt o hållet och se ifall den går ner i sleep.

5. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det man kan göra först är ju också att i spare parts gå in i "battery history". I första bilden ser du där vilka processer som rullat mest. Du kan sedan längst upp välja "Användning av delaktivering" som mer eller mindre bra visar vilka program som ligger och rullar och håller telefonen ifrån att gå i sleep mode.

Dessa vyer kan i alla fall förhoppningsvis ge indikationer på vad som kan vara boven i ditt fall.

6. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har inget som jag vet måste ha tillgång att uppdatera eller något sådant som hindrar sleep. förutom saker som redan är med orginal som man ju inte kan ta bort. men lite drygt att den inte ska kunna gå i sleep

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Kolla som tidigare sagt battery history, använd delaktivering/partial wake use i spare parts. Är det nått som är högre i listan än android system så är det förmodligen boven. Sen kan du kolla i Astro om det är nån app som har låst sig i Forground.

Ta en titt i den här tråden om du inte redan har gjort det https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3277

8. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Liquid kan få muppryck och låta bli att gå ner i sleepmode utan att några speciella ondskefulla appar är igång. Jag brukar starta om den när den är lite dum.
    Sedan finns ju appar som kan hindra sleep åxå.

9. bante

bante Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skulle någon kunna testa följande?

1. Ladda ner och installera Spare Parts.
    2. Stäng av wifi och mobil data.
    3. Starta om mobilen. ( sätt inte igång wifi eller mobile data )
    4. Låt mobilen sova en stund.
    5. Kolla i Battery Info i Spare Parts.

Vad får ni för stats under others/running? Jag är nere på 15% och batteritiden verkar drygas ut rejält.

10. spirry

spirry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Exakt detta är något som jag också har upplevt. Jag har just nu inga installerade applikationer som ska förhindra telefonen från att sova, men ändå så är min awake-time 100% ibland, och efter en omstart så går den ner till normalt (Vilket brukar landa på 3-15%)

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Har stängt av wifi och annat som kör hela tiden. Min sover aldrig ändå. Lite störande faktiskt med tanke på att batteritiden verkar må bra av det.

Men att stänga av mobildata? Menar ni 3G då eller vad tänker ni på?

12. egon2003

egon2003 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Jag la in den läckta romen Acer_Liquid_2.000.03_AAP_GEN2.

Nu går min telefon ner i sleep mode :) Äntligen.

13. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kör Advanced Task Killer och stäng allt så ska den nog kunna sova. Glöm inte att även Task Killer ska stängas bara..

14. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag hade detta problem också. Tog bort flera apps och widgets, bl.a Wizbattery och Wifi on/off som båda hade "prevent phone from sleeping". Nu sover den gott och drar mellan 1-2% i timmen när jag bara kollar klockan ett fåtal gånger eller skriver ett sms.

15. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min har skött sig mycket bättre nu på senaste tiden. Men har nog någon liten bov. Den låg på typ 5% hela förmiddagen. Sen nu är den på 60%. Vad tror ni, är ak notepad en bov? Har aven gmail unread count och sms unread count. Men dom borde inte dra något. Har även colornote eller något. Någon som kan vara boven?

16. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja det skulle ju vara skönt att man hade NÅGON aning om vad för slags program som kan vara tjyven i dramat. Min sover fortfarande absolut nada.

17. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Om man använder adb bugreport från Android SDKn så kan man få ut väldigt detaljerad information om vem som har wake locks, under hur lång tid och hur många gånger. Inte direkt användervänligt, men väldigt informativt.

18. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det hjälper inte när telefonen fått tuppjuck.
    Jag har verkligen dödat allt som gått att döda för att testa. Ibland är det enbart en omstart som hjälper. prox sensorn och ljus sensorn verkar kunan ställa till det, för det händer betydligt mer sällan sedan jag stängde av dem, men fortfarande något som spårar ur. Läst om att nemoPlayer kan ligga och tuffa på i bakgrunden så att man inte ser den och kan döda den bl.a.
    Skulle itne bli helt förvånad om det är något mer.
    Väntar på den första officiella patchen eftersom att det verkar som om de läckta rommarna verkar ta hand om många av dehär små dumheterna som telefonen får för sig ibland.

Annars är jag faktiskt jävligt nöjd med min liquid. ;)

19. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag använder också den appen och den drar i princip inget. Som sagt i mitt tidigare inlägg så har jag rensat lite apps och ak notepad fick vara kvar. Och nu drar Liquiden bara 1-2% i timmen. Så ak notepad beror det nog inte på:)

20. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Finns det inga generella linjer för vilka slags program/widgets som inte låter telefonen sova? Eller finns det enkla sätt att kolla upp det på någonstans? Perfa om man kunde slå in namnet på widgeten/appen någonstans och få upp sådana egenskaper.

Är det 100% säkert att wifi och mobildata inte tillåter den att sova? Känns ju rätt useless att ha en mobil uppkopplad mot gtalk och gmail om den inte tillåts synka...