Slide för att låsa upp skärmen?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av tobbek, 4 jul 2011.

1. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej har haft min telefon inne för fuktskada hade den i fickan på regnjackan när det kom en störtskur så det blev kondens så telefonen lade av. Torkade och fick igång den dagen efter men bakåtknappen i menyer fungerade inte så ja skickade in den till dialect där den är köpt och de sanerade den och bytte en kontakt. Och idag fick ja tillbaka den och den fungerar kanon förutom att när den går ner i viloläge eller jag släcker ner den med powerknappen så räcker det med ett tryck på homeknappen för att tända den. Förutom efter när jag bootat om telefonen då är sliden där för att låsa upp den. Fungerar också om ja kör med pin eller lösen. Är detta en bugg? Tror inte det var så innan jag skickade in den. Hade uppgraderat till 2.3.3 innan jag skickade in den. Jobbigt är det i alla fall för man kan ju inte ha den i fickan så för de är för lätt att den blir uppllåst då.

Last edited: 4 jul 2011
  2. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ingen som känner igen detta? När jag bara lägger i från mig telefonen så slocknar aldrig skärmen ordentligt. Bara märkas lite. Är detta samma som deep sleep buggen? Har kommit på att om jag trycker många gånger snabbt på powerknappen, typ 10ggr i rad så kommer låsskärmen fram och jag får slide för att låsa upp. Känns ju som detta är mjukvarurelaterat men konstigt att det uppstod efter at ja haft den inne för fuktskada. Har testat att installera om mjukvara både via pcc och suse.

Last edited: 7 jul 2011
  3. Newguy

Newguy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

den ska tändas med homeknappen ja, slidern e där för att du inte ska råka trycka nån pinkod fel skulle ja gissa på. har inte tänkt på om de är nån slider när ja bootar om min då de inte behövs så ofta o sen är de väl inte ett problem? ;P och den lär inte låsas upp av o ligga i fickan då mig veterligen så regarar den inte på tyg möjligtvis om du har en korvbit i fickan som far runt :) de där me o tryka 10 ggr på powerknappen? varför räcker väl me en gång för o låsa? kollat vad skärm timeout är på då? så de inte är typ 30 min lr liknande

Last edited: 7 jul 2011
  4. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skärmtimeout har jag testat 15 sek och 30 sek men då när ja lägger i från mig den som sagt så slocknar ju inte skärmen helt.

5. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Jag förstod det som att mobilen inte gick ner i vila. Har du installerat några appar på sistone? Testa att avinstallera den isf.

Sent from my Blade using Tapatalk

6. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låg någon Uefa.com fotbollsapp på telefonen när jag fick tillbaka den från dialect. Jag hade inte skickat med mitt minneskort till dem. Men Uefa appen har jag nu avinstallerat. men de är fortfarande lika dant. Har ju även som sagt provat att reparera via pc companion och Sony Ericsson update flera gånger både med och utan minneskort i. Det som är surt är att dialect säger att anovo kommer neka garanti pga fuktskada nu. Dialect tog ju isär telefonen åt mig och gjorde rent den och efter det fungerar ju alla knappar och så. Men inte låsning av skärmen. Men de känns ändå inte hårdvarurelaterat. Dialect tog 500 för att sanera den och d tyckte att jag skulle leva med problemet tills det kom en ny modell eller så. Eftersom det var självförvållat från början att det blev kondens på den så den blev fuktskadad.

7. tobbek

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej igen. Skumt nu verkar buggen vara borta. Igår kväll dog telefonen när batteriet tog slut och jag orkade inte dra igång den igen utan satte den bara på laddning och drog igång den idag igen. Och nu låses telefonen när jag lägger ifrån mig den och direkt när jag trycker på powerknappen.