SlideIT köpt, men programmet säger annat

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Radikaal, 31 okt 2010.

1. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Börjar bli riktigt irriterad nu, köpte fullversionen av SlideIT för 2dagar sedan (som inte är direkt billig, 50kr+.) Till saken (och vad jag antar är boven) så avinstallerade jag och refundade, men ångrade mig sedan och köpte det igen, sedan dess har det inte gått att få den att förstå att jag verkligen har full versionen.

Hur jag än gör (har factory resettat hela telefonen, rebootat, rensat data/cache massor av gånger) så kommer efter 10sek att jag skriver med det en ruta upp "In order to use this version, you should buy it from Android market."

Mailade utvecklaren direkt med kvittot på köpet och datumet men inte fått något svar ännu.

Detta händer också bara om jag är uppkopplad mot internet.

Någon som har varit med om något liknande som kanske vet hur man fixar det?

2. Radikaal

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

uppdatering, fungerar fortfarande inte, samma sak.. förstår nu att det har med market license check att göra då precis samma sak nu hänt med folderorganizer som jag köpte för flera veckor sedan.... ingen som vet någon lösning? mina två mest använda program så riktigt jobbigt... och supporten på slideit hade ingen aning.

Last edited: 2 nov 2010
  3. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Låter jobbigt, har tyvärr ingen lösning åt dig men ursäkta en OT fråga; har du provat andra "rit-skriv" -program och kommit fram till att Slide-IT är det bästa? På vilket sätt är det bättre än andra alternativ i så fall?

4. Radikaal

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

har testat många tangentbord men för mig är slideit överlägset och det går så snabbt att skriva (och lära sig skriva, samt är mycket roligare än vanligt), sedan passar positionerningen av tangentbordsikonerna perfekt som jag vill ha det när jag måste skriva ord som vanligt som jag inte lagt till/finns i slideit ordboken. Supersmidigt och snabbt lägga till nya ord, supersnabbt att växla mellan engelska/svenska när man skriver på engelska forum tex, riktigt bra ordbok "orginal" utan tillagda ord.

Utan tvekan det bästa köpet jag gjort trots att det kostade 50kr+, och nu att det inte fungerar för att market säger att jag inte har full versionen trots att det står "Purchased" under Downloads och att köpen är helt klara i checkout är riktigt jobbigt. Att det inte finns något riktigt sätt att kontakta någon officiell support för market är också helt värdelöst.

Last edited: 2 nov 2010
  5. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Mmm jag provar SlideIT igen nu och det är inte helt fel, men några saker jag stör mig på, t.ex. har jag i min sms-applikation (chomp sms) ett alternativ där jag kan byta ut enter-tangenten (nedre högra hörnet) på tangentbordet mot en smiley-knapp för att enkelt göra smileys. Av någon anledning funkar inte det på SlideIT. Sen tyckte jag det var svårt att skriva längre ord men nu provade jag "verklighetstrogen" och den gissade rätt på första försöket :) så den kanske har blivit bättre än sist jag provade det! Har du provat Swift keyboard? Den är helt magiskt bra på att gissa vad du ska skriva. Kombinera dess ordgissningsalgoritm med SlideIT och vi är hemma :)

Återigen, ursäkta OT och hoppas det löser sig för dig! Kasst att inte SlideITs support kan lösa det åt dig :(

Edit: Nej jag blir inte klok på SlideIT, försök skriva "sladden" eller "puss". Går det?

Och hur f-n ska man göra smileys?

Last edited: 3 nov 2010
  6. RickStar

RickStar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Har du testat avinstallera och sen installera det igen??

7. Radikaal

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

räknas inte factory reset som avinstallation och installation igen? :P klart jag testade det, säkert 20gånger. Skrev en tråd på markets officiella forum och verkar som dom fixat det nu.

botze: Visst, vissa ord finns inte, men är ju bara skriva orden som vanligt och trycka på "+" så läggs dem till och finns alltid där. Brukar börja när jag installerat tangentbord att spendera 10-15min att skriva in massa ord jag kan tänka mig som kanske inte finns, sedan har jag nästan aldrig några problem att den inte hittar orden jag söker.

Fast du har rätt angående smileys, absolut största nackdelen som jag inte fattar varför dem inte har satt dit.

8. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Du missförstår mig. Orden FINNS i ordlistan, problemet är att SlideIT ALDRIG föreslår vissa ord när jag försöker rita dem. T.ex. på, puss, sladden.... när jag sen bokstaverar dem så finns de i ordlistan. Mycket irriterande. Lyckas du med dessa ord?? "på" brukar gå efter ett tag men är väldigt svår.

9. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

för 'på' får du trycka p sen å.. det får jag iaf göra, dom andra funkar fint, men kolla så att du inte gått över till engelska ordlistan (du har 2 i SlideIT) och försöker skriva svenska ord ord i engelskt läge (engelska ord ska bli röda, klickar man på ett rött ord så hoppar den till den sekundära ordlistan som första ordlista).

Till trådskapararen: http://market.android.com/support/bin/answer.py?answer=136601&hl=en borde hjälpa dig.