Hej hej, Någon som använder slideme.org för att köpa betalapps? Jag registrerade mig och mitt kort (Eurocard/Mastercard) där och nu vill de att jag ska ange exakta antalet USD på mitt konto? Det har jag aldrig någonsin behövt göra tidigare på någon site? Eftersom jag har ett Mastercard har jag ju inte heller några pengar på kontot utan betalar ju räkningen i efterhand...
Du kan ju använda samma Mastercard som du använt på den andra sidan. Jag har knutit mitt MC till Checkout och den funkar som sagt strålande!
Tack för att du försöka hjälpa mig, men jag är rädd att jag inte riktigt förstår När jag köpte min telefon (Nexus One) använde jag ett Google-konto och registrerade mitt kort som man alltid brukar göra. Nu försöker jag skapa ett Slideme-konto och då vill de att jag anger hur mycket pengar som finns på mitt konto. Kan jag på något sätt använda mitt Google-konto som betalningssätt på Slideme menar du? Förklara gärna isåfall hur
Google checkout är som Paypal. Du reggar ditt kort på GC som på PP. När du sedan t.ex. använder ett t-mob sim för att handla på market går det per automatik sen. Så är absolut enklast att göra. Tror adressen är www.Google.comeback/checkout. Lycka till.
Det är inte alls ovanligt att man debiterar en viss summa, och sen får man återge den, men ganska ovanligt (eller totalt främmande) i Sverige! Vad gäller SlideMe så har jag angett numret men kan fortfarande inte se någon debitering och därmed verifiera kortet, och orkar inte lägga ner mer tid på det där. I övrigt tycker jag SAM funkar rätt bra. Upptäckte dock att om du har lagt in en nerladdad äldre APK som inte finns på Market tidigare och kör SAM så kan den uppdatera din APK till den senaste, även utan verifiering. Om det nu är till någon nytta...