Slippa aviseringsprickar

Diskussion i 'Applikationer' startad av JennyLz, 14 januari 2018.

1. JennyLz

JennyLz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Hej, helt ny på android efter mycket lång tid med iphone. Och kanske är jag nu i fel tråd på forumet, ber om ursäkt för det i så fall. Det är inte glasklart hur och var man kan ställa en fråga... :-)
    Skaffat Samsung Galaxy 7s. Det mesta kan jag bemästra, men hur får jag bort de sjukt irriterande aviseringsprickarna. Jag har sökt på nätet, men de recept jag hittar stämmer inte för min telefon.
    Jag vill inte ha en plupp på min FB-ikon för varje gång nån gillar en bild, eller behöva se pluppen 1 245 olästa mejl på min Epost-ikon. Etc. Jag har stängt av överallt där jag kan hitta "blockera", "visa inte aviseringar" osv. Så nu slipper jag en massa notiser på skärmen så fort jag sätter på telefonen. Men plupparna lyckas jag inte bli av med.
    Går det?

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.303
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    JennyLz gillar detta.
  3. JennyLz

Mottagna gillanden:
    2
    Tusen tack! Verkar omständligt, men värt att pröva eftersom jag stressas av alla påminnelser om dittan och dattan. På iPhone ställer man bara in det i inställningar :-).
    Men hur byter man hemskärmshanterare? Det kanske jag hittar om jag googlar på nova launcher?
    Finns det några risker med att byta hemskärmshanterare som jag behöver tänka på?

4. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Gå in på play store appen och sök på Nova launcher o ladda ner. Inga fara alls. Är du inte nöjd är det bara avinstallera den sen och prova annan. Det är fördelen med android att du kan mixtra lite och få den som passar dig bättre mot stock launcher.

nagelsax och JennyLz gillar detta.
  5. JennyLz

Mottagna gillanden:
    2
    Det visade sig finnas ett enklare sätt, nämligen stänga av bakgrundsuppdateringar för de program som man vill slippa ikonaviseringar på. Tänkte nte på det. Då kommer aviseringarna upp först när man trycker på ikonen.

Mikael8.0 och Nicole gillar detta.