Slippa screenlock på en X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Sandby7, 22 apr 2010.

1. Sandby7

Sandby7 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

Har en tråd under allmänt https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9588, om tips för att plocka bort screenlock från min X10, men inga allmäna råd funkar för X10.

Så:
    Skulle vilja plocka bort "swipe:en" efter screenstandby:)läget då skärmen släcks ner för att spara ström).

Någon som har tips på hur man slipper denna på min fantastiska X10:a?
    (har provat Keyguard Disabler, No Lock, myLock - inget har fungerat hittils)

/S7

2. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Enligt Sonyericsson supporten går den inte att plocka bort.

För mig är det enormt frustrerande när det ringer och man inte lyckas dra i bågen när man har x10:an i väskan så att samtalet tas, folk får ringa upp mig flera gånger innan jag lyckas ta samtalet....

:eek:

3. 9070

9070 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej

Har själv tröttnat på att behöva dra fingret i bågen för att öppna upp telefonen. Laddade ner NO LOCK och sedan funkade telefonen, man behövde ej svepa fingret längre. Det enda negativa är väl att telefonen då är känslig mot olika "BERÖRINGAR" vilket innebär att telefonen öppnar sig ifall man kommer åt någon knapp då den ligger i fickan.

Ladda ner NO LOCK, gå in i appen och håll LÅSET intryckt tills den ändrar sig, sen är telefonen fri från SVEPANDET

9070

4. jorgeng

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för den.
    Nu fungerar min x10:a som den gamla x1:an, dvs man använder den fysiska on/off-knappen högst upp på x10:an för att starta/stoppa mobilen.

;)

5. jorgeng

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Den enda nackdelen är att det går långsammare att ta samtal på x10:an när det ringer.

När nolock är aktiverad så måste man dra i bågen två gånger för att ta samtalet, utan no lock räcker det med ett drag i bågen för att ta samtalet...
    :cool:

6. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

bra tips tack...det är såna där småsaker som kan driva en till vansinne

7. shaddack

shaddack Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Tycker skärmlåset funkar bra förutom på en punkt. Det är att direkt efter ett avslutat samtal så låses skärmen automatiskt! Det är frustrerande. Om jag surfar när det ringer vill jag fortsätta att surfa direkt efter samtalet. Nu låses skärmen istället och jag tvingas låsa upp den igen för att kunna fortsätta.

Ingen stor sak kan tyckas men irriterande är det. Finns det någon inställning för det? Dvs att inte låsa skärmen efter samtal om skärmen var olåst innan samtalet.