slippa skärmlåset (exchange synk)

Diskussion i 'Desire HD' startad av stn, 20 nov 2010.

1. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Har exchange synk aktiverat mot outlook på jobbet för mail och kalender, och när man har det aktiverat så måste jag ha ett jävla knapplås såfort skärmlåset kommer in?

Fruktansvärt frustrerande och jag vet att ingen förutom jag kollar telefonen eftersom jag har den på mig 24/7, och om dom skulle göra det så är det inte hemligheter.

blir den stulen är det bara gå in på htcsence.com och låsa telefonen.

Någon som vet hur man avaktiverar den här säkerhets-åtgärden? Vore evigt tacksam.

2. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hmm, kör också med exchange synk men har aldrig sett något om knapplås. :ehm:

3. Frrr

Frrr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta har väl med inställningarna på företagets server att göra?
    Vet att farsan hade detta på sin legend och det är sjukt störande iaf.

4. dalton

dalton Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 600
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
  5. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Du är en mycket klok man! Självklart måste det vara jobbet som har dessa inställningar, hehe.

Ska testa! Tack

6. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag hade samma problem, de enda du kan göra är antingen snällt be IT avdelningen ändra policyn för EAS eller byta klient om du inte vill roota och byta ut mailklienten mot en hackad version. Jag valde att inte använda dne inbyggda och köpa touchdown istället, de kostar nån hundring men jag tycker luren blev helt obrukbar när man ska skriva in PIN koden varje gång skärmen har slockat. Lockpicker, NoLock osv kommer inte att funka på FroYo då de gjort om säkerheten från 2.2.

7. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Jobbar faktiskt inom IT-avdelningen, haha :o

Tror vi har cirka 5000 användare inom systemet så chefen kommer garanterat inte släppa på någon säkerhetsåtgärd.

Har kikat på touchdown men finns det inget annat? Verkar inte vara lika tillfredställande för ögonen som HTCs(?)/Androids inbyggda mail-klient, den förde samman mina mail på ett riktigt smidigt och bra sätt. Inbjudningar till möten genom mail var också superenkelt där!

Och som du säger, Lockpick fungerade inte.

Har faktiskt inte orken att hålla på och roota om telefonen i dagsläget, kommer självklart göra det någon gång för är väldigt sugen på att prova. Men inte i dagsläget! Hehe

Håller med dig fullständigt om att telefonen börjar bli obrukbar med säkerhetsåtgärden, man blir frustrerad varje gång telefonen åker upp.

8. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

De finns en några activesync klienter på market förutom touchdown tex roadSync men den gillade jag inte alls. Touchdown har smarta widgets som tex en för inboxen och en för nästa kalenderhändelse men tyvärr lever kalendern i en egen "bubbla" och skrivs inte till andorid kalendern, det är lite synd men i övrigt är touchdown toppen tycker jag, de finns en 30 dagars demo version som du kan ladda ner och prova.

När du installerat den kan du ta bort synken med den inbyggda klienten och sedan ta bort lösenordet. Du kommer dock inte ifrån att du måste ange en PIN varje gång du går in i touchdown men det är betydligt bättre än att gå du måste ange de varje gång du går in i telefonen om du frågar mig :-)

Jag har lagt en widget för inboxen på en av startskärmarna så kan du se om de kommit nåt mail som är intressant o klickar dig in i touchdown vid behov.