Slö spica / går ej byta bakgrund

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Beagle, 21 okt 2010.

1. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

För ca en vecka sedan så körde jag in en ny rom from samdroid kitchen. Körde typ alla vanligaste alternativen (förutom att jag tog laucher pro istället för awd). Efter ett par dagar blev mobilen extremt långsam. Jag testade att starta om, testade även dra in advanced task killer (utan auto kill), men inget funkade.
    Så igår testade jag att köra in romen på nytt för att nollställa om de var något skit jag installerat som gjorde att den var långsam. Men efter de kan jag inte byta bakgrund. De ända bakgrunderna jag kan byta mellan är de i laucher pros egna wallpaper gallery. Men de går inte att ta egna foton (får inget fel men de kommer ingen ny bild) eller via appbrain (får felmeddelande att det inte går).

Så då har jag 2 frågor:
    * Finns de något bra sätt att se vad de är som gör mobilen långsam om den blir långsam igen?

* Någon som har tips på varför jag inte kan byta bakgrund längre?

2. Jontatas

Jontatas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bästa sättet är väl att köra en logcat för att se vilka processer som spökar.
    Aldrig hört problemet med bakgrunder om jag ska vara ärlig, kör du något tema som ställer till det?

/J

3. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Tack, ska prova logcat om den blir slö igen.
    Jag kör inget tema.
    Det funkade förra gången jag första gången jag körde in romen. Andra gången resettade jag bara. Jag har även testat med tag for home 2.1 som launcher men de funkar inte där heller (borde iofs inte ha någon betydelse men testade ändå)

4. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Prova factory reset eller flasha om den

5. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jo, får nog göra de.... bara lite segt.