Slumpvis avinstallerade appar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kozelek, 18 dec 2011.

1. Kozelek

Kozelek Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har stött på ett problem med min HTC Desire (2.2.2) som är lite enerverande. De senaste veckorna har jag märkt att vissa appar avinstallerats helt random (jag vet med säkerhet att jag inte avinstallerat dem själv).

Avinstallationerna sker oftast efter en reboot av telefonen. Jag upptäcker att vissa programikoner ersatts av androids standardikon och om jag klickar på den får jag bara "The program is no longer installed on your device" (eller något i den stilen, minns inte ordagrant tyvärr).

Jag har googlat runt lite på olika forum och hittat andra med liknande problem. Dock har alla dessa endast fått de appar som de installerat på sina SD-kort avinstallerade på samma sätt som jag. Konsensus verkar vara just att "flytta tillbaka apparna till telefonminnet och det ska vara lugnt". Men, here comes the kicker, de tre senaste programmen jag fått avinstallerade är Android Market, Google Maps och Navigator, vilka alla tre ligger på mitt telefonminne. Så lösningen med att flytta till telefonen gäller inte mitt problem tyvärr (dessutom är det som vi alla vet rätt knapert med telefonminne på Desire).

Nu idag så installerade jag dessutom en ny uppdatering från HTC (2.29.405.14) vilken dessutom avinstallerade mitt Launcher Pro och alla GUI-inställningarna jag hade. Boo! Kan ju inte heller ominstallera de senaste apparna då Market är borta (inga av de avinstallerade programmen ligger kvar i programlistan, så kan inte rensa cash/memory eller dylikt på något av dem för att fixa eventuella uppdateringsproblem etc). Gissar att man kan ladda ner någon APK-fil för market dock och ominstallera det manuellt, men en mer permanent lösning på problemet hade ju varit att föredra. :)

Någon som känner igen problemet, eller ännu bättre - vet hur man kan lösa det (och det helst utan att återställa telefonen).

Tack på förhand!

2. Wellhardh

Wellhardh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig så mountas SD-kortet ut direkt när jag sätter igång telefonen... kul.