slumpvis omstart...

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av slugfest, 7 maj 2010.

1. slugfest

slugfest Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena.

Min X10 startar om helt på slump ibland, det kan vara efter att jag har avslutat ett samtal, eller bara när jag inte har gjort någonting alls med den. Har googlat efter problemet och det verkar så att andra androidtelefoner har samma problem. Någon annan som har samma problem? Kan det vara någon app som ställer till det?

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Efter en spontant omstart så kör programmet log collector och maila dig själv loggen. Ibland kan det gå att få en aning om vad som händer genom att titta i den.

För lite mer avancerad felsökning så kan man installera Android SDK:n och köra kommandot "adb bugreport > bugreport.txt" med mobilen inkopplad via usb och få ut en mer komplett log (och mer svårtolkad).

Startar telefonen verkligen om eller är det är det bara telefon processen som krashar så att du får mata in pin-kod igen?

3. slugfest

slugfest Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag måste mata in pin-koden igen jo. verkar ju som att flera har samma problem med android-baserade telefoner. den startade om nu igen, fast jag inte gjorde nåt med den (idle mode)

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jo, jag hade ett liknande problem med min Hero pga fel i HTC's kod. Möjligt att SE gjort något liknande fel. :) Men som sagt, titta i loggen.