Hej, Jag har en HTC Legend och nu har jag installerat så mycket spel och program så att telefon minnet nästan är slut. Jag vill inte ta bort något men problemet är att jag inte kan installera några fler program/spel pga av för lite minne. Nu är frågan, kan man på något sätt få telefonen att spara spel och program på minneskortet där det finns hur mycket ledigt utrymme som helst? Tack på förhand!
Ja det ska gå om man "rootar" telefonen. Vet inte riktigt hur det ser ut med detta för Legend just nu men jag vet att det var någon som lyckades roota legend/desire ganska omgående. Men i detta fallet så hade man inte fulla rättigheter till system-partitionen. Vet inte om detta krävs för att lösa det här problemet. Även om rootning är ganska säkert så finns det alltid en viss risk. Om jag vore du skulle jag därför avvakta lite granna med tanke på att telefonen är så pass ny för att se att det verkligen har gått felfritt för (många) andra.
A2SD, dvs möjligheten att installera appar på minneskortet, är dessutom något som Google själva håller på att utveckla.. så i sinom tid kommer det fungera även utan att roota. Frågan är bara, som alltid, när.