Slut på vettiga Gmail-adresser - nationella Gmail-domäner på gång?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Xboy, 28 jul 2010.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Ärenderaden säger allt, gissar jag. Skall man registrera ett Gmail-konto vill man gärna ha ett som man trivs med. Problemet är att i princip allt - vad man än hittar på (och dessutom kan tänka sig) är upptaget. Därför undrar jag om någon vet om Google kommer att släppa ytterligare Gmail-domäner?

(ja, jag känner till Google Apps, men då måste man ju betala för en egen domän och det är inte det jag är ute efter - jag undrar helt enkelt om Google kommer att släppa nya Gmail-domäner, alternativt om man kan göra en helt annan adress (typ Hotmail) till ett Google-konto?)

2. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

du kan koppla hotmail till gmail tror även att du kan använda en hotmail adress i google apps men jag ska inte säga för mycket för jag har inte testat.

3. emil.s

emil.s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad glad jag är över att vara ensam med mitt namn i världen. Har aldrig någonsin vart med om att namnet är taget om man använder efternamnet. (emil.s kan dock vara upptaget ibland... :cry:)

Men som sagt, nationella domännamn hade ju inte heller vart nån dum idé :)

Och ja, man ska kunna använda en @något.annat som mail till Google (precis som man kan ha en annan mail till MS Passport).
    Dock så får man ju ingen Gmail då av naturliga anledningar. ;)

4. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att putta in första bokstaven i eventuella mellannamn är en klassiker, typ lasse.o.svensson. Lite roligare än en massa siffror och sånt.

5. samster93

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

samma för mig använder man efternamnet så finns det ingen annan men det är ju inte alla som har så unika efternamn

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Den tredje här! Med ett ovanligt efternamn alltså. Jag är den ende i världen som heter som jag gör.

Men å andra sidan är det ju därför man inte vill döpa sin email till sitt namn.

7. samster93

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

japp men man kan ha en med sitt eget efternamn som domän som bar lämnas ut till vänner personligen och en gmail som heter något helt annat som vettiga hemsidor får och en hotmail för "skräppostgenererande sidor" det är den konfigurationen jag kör iaf.

8. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Annars får man helt enkelt passa på att köpa en domän med sitt efternamn eller dylikt, väldigt praktiskt för hela familjen att kunna ha samma;

[email protected]
    [email protected]
    [email protected] ;)

sen skickar man bara vidare alla mail till valfritt gmail-konto. Men det löser kanske inte ditt problem eftersom du ville ha ett gratis. Du får göra som på den gamla goda hotmail-tiden, [email protected], och sedan inse ditt misstag vid årsskiftet ;)

9. Cujo

Cujo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kör mailen via min gamla nameplanet adress, fö[email protected]. Så vad jag har för för gmail adress syns aldrig utåt. om jag lyckades konfigurera det på första försöket, så kan vem som helst göra det...

10. Zaaba

Zaaba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är den enda i Sverige som heter som jag så brukar inte ha några större problem med mail m.m. Känner dock folk som har hur långa mail adresser som helst pga detta så jag kan förstå att det är jobbigt.