Problem: Slutför åtgärden med…

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av DavidW, 15 apr 2013.

  1. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Hjälp!

    Jag haft min Note II i typ 6 månader nu. Senaste uppdateringen kom i förrgår. Jag håller apparna uppdaterade och avinstallera de appar jag sällan använder eller som på något sätt stör mig - oftast med reklam i notifikationmeny!!!

    Min Note II fungera felfritt, enligt mig, förutom att jag gång på gång måste välja en app att " SLUTFÖRA ÅTGÄRDEN MED…"!!!

    Jag bli galen snart.

    Jag förstå att varje gång jag uppdatera en app som vanligtvis finns i en sån lista måste jag gör valet igen och trycka på "Alltid". Det köper jag.

    Men något är seriöst fel med "A" - min Note II eller "B" med Android 4.1.2

    Ett exempel: Om jag väljer att bifoga en bild i standard e mail appen kommer frågan "blah blah blah". Jag väljer QuickPic, Alltid och sedan väljer bilden. Om jag omedelbart bifoga en till få jag samma frågan.

    Jag ska börja anteckna hur många gånger och i vilka sammanhang detta händer.

    Kan andra också göra så om de ha samma problem.

    Ett annan situation är då jag väljer en Play Store länk i browsern och bli tillfrågat om vill öppna med Play Store appen eller i en av de browser jag ha installerat.
     
  2. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Jag lider inte av det problemet, så en hardreset skulle jag rekommendera dig att börja med och se om det löser problemet.
     
    DavidW gillar detta.
  3. dutchy

    dutchy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har samma problem....

    Grymt irriterande, håller med!
    Men börjar redan bli van med det nu!

    Hoppas nån kommer på en lösning!
     
  4. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag har lagt märke till samma fel på min note 2 4G.
    Minns inte att det var så när den var ny?
     
  5. rome73

    rome73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har märkt att telefonen gör så när det kommit en uppdatering av appen som är förvald.
    Har lagt in en enklare launcher på kidsens gamla SE X10, och när launchern har (auto)uppdaterats så får de frågan om att välja igen vid varje gång de trycker på homeknappen tills man väljer en standard igen.
     
  6. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag känner igen det där också.. vet inte hur många gånger jag valt att youtube-länkar alltid ska öppnas i Youtube-appen.