SM-S921W Canada version?

Diskussion i 'Galaxy S24/S24+' startad av GS2, 7 jun 2025 kl 01:41.

1. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Min syster köpte en S24 på Refurbed. Men direkt när man startade upp den så märkte man att det var nåt konstigt när det bara fanns sådär 4 språk att välja på och svenska inte var med. Såg sedan att modellen är SM-S921W. Vad jag läst så verkar det vara en version för Canada?

Vi installerade svenska som språk men det blev ändå lite blandat med engelska. Verkar som huvudmenyn i inställningar var på engelska men mestadels svenska i undermenyer. Stäng av, omstart mm stod också fortfarande på engelska och lite annat.

Det positiva är att den verkar ha en bättre processor än den som säljs här. Frågan är om det kan vara fler saker som inte fungerar så bra här förutom språket? T.ex samtal, mobildata, bankid mm. Hade ni skickat tillbaka den? Verkar ju inte som de skriver ut på hemsidan exakt vilken modell av S24:an som säljs. Så blir ju en ren chansning när man köper därifrån.

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 188
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Om man kollar på Samsung Galaxy S24 - Full phone specifications så verkar den har stöd för alla frekvensband i Sverige när det gäller 4G. 5G verkar den än så länge ha stöd för de flesta band, men inte alls lika många band som international versionen. Sedan kan t.ex. Samsung Pay kanske inte fungera, den brukar kräva EU/Nordic version. Bank-ID och appar som inte är Samsung borde inte vara något problem alls. När det gäller samtal så skulle jag kolla så att samtal över 4G (VoLTE) verkligen fungerar. Det gör ni genom att göra ett samtal utan Wi-Fi. Står det 4G/4G+/5G under samtalets gång så fungerar VoLTE. Sedan kanske inte heller den har stöd för 4G+ fullt ut, då 4G+ (Carrier aggregate) brukar vara mer mot den marknad som den säljs officiellt mot.

bernard och GS2 gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 078
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah, det var ju lite dåligt om det inte framgår vilken region de säljer. De borde ju visa om det tex är en EU-version eller inte eftersom det som @jnsson@jnsson säger påverkar funktionaliteten, tex vad berör Samsung Pay och inte minst språkstödet som du upptäckt osv.

Jag hade nog frågat om de kan byta mot en version som erbjuder likvärdig funktionalitet med versionerna som säljs inom EU. I annat fall är det rätt vilseledande.

Det är SM-S921B du vill ha.

GS2 gillar detta.