Småproblem med arc

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av toli56, 12 apr 2011.

  1. toli56

    toli56 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Min pappa har nyss fått sin arc, jag fick såklart hjälpa han dona och fixa med den. Men den har lite småproblem som jag inte kan fixa. De första problemet är när jag ska ansluta till wifi, de står att jag är ansluten osv men jag har noll signalstyrka så jag kan inte använda det.. Notera att det funkar perfekt för mig på min x10 att ansluta till wifi så det är absolut inte fel på det.

    Sen till det andra problemet, att det tar jääääääävligt lång tid att ladda ner något från market. Han har fri surf ifrån telenor som jag och för mig tar det inte alls lång tid att ladda ner något jämfört med när man ska göra de på hans telefon tar det tredubbelt så lång tid.. ?

    mvh
     
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Prova att ladda hem wifi analyzer och se vad du får för signal styrka på ditt trådlösa. Tänk oxå på att det kan vara lite problem om du lagt ditt trådlösa nätverk på dom högre kanalerna typ 12 och upp om jag inte minns helt fel.

    När det gäller att ladda hem från market så har ju telenor flera olika hastigheter så om du har 3 och din far 1 så kommer det ju som du säger ta 3 ggr så lång tid att tanka hem på hans lur. Prova att byta simkort och se om det fortfarande är samma fart från market med ditt kort, för isåfall har du "problemet" där och inte i telefonen.