Smart keyboard pro - ordlista?

Discussion in 'Applikationer' started by opazo, Oct 14, 2011.

1. opazo

opazo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej. Jag testar smart keyboard Pro nu efter att ha kört swiftkey från att den kom ut. Swiftkey x också. Gillar verkligen hur den hittar ord och att man kan hämta ord från fb och SMS osv. Gillar också hur lätt det är att lägga vill ord.

Dock så har jag märkt att det GÅR mycket snabbare att skriva med smart keyboard. Skriver man vanliga ord så vinner smart över swiftkey alla gånger i snabbhet.

Men jag är så trött på hur dålig ordlistan är och hur långsamt det är att lägga till nya ord.

Går det att importera ordlistan från swiftkey eller om man kan få tag på en bättre ordlista?

Varför finns det inget tangentbordet som har allt? Hade swiftkey haft t9 så hade livet varit mycket enklare.

Tack

Sent from my Blade using Tapatalk

2. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har använt messagease i ett år nu och kommer aldrig återgå till en annan.
    Det är långt ifrån en "vanlig" keyboard och det ta nog minst en månad innan man få upp farten med den. Jag skriver nu 32 ord/minute, vilket inte är fantastiskt då rekordet med denna keyboard är 60!!!
    Det finns 3 saker jag gillar mest med messagease:
    1. Det finns bara 14 stora tangenter men det räcker för alla tecken, siffror och bokstäver (stora och små) du någonsin kommer att använder. Du behöver inte heller ändra keyboarden för att flytta markören upp, ned, höger eller vänster.
    2. Jag har använt messagease i ett år nu och kommer aldrig återgå till en annan.
    Det är långt ifrån en "vanlig" keyboard och det ta nog minst en månad innan man få upp farten med den. Jag skriver nu 32 ord/minute, vilket inte är fantastiskt då rekordet med denna keyboard är 60!!!
    1. Det finns bara 14 stora tangenter men det räcker för alla tecken, siffror och bokstäver (stora och små) du någonsin kommer att använder.
    2. Jag har använt messagease i ett år nu och kommer aldrig återgå till en annan.
    1. Det finns bara 14 stora tangenter men det räcker för alla tecken, siffror och bokstäver (stora och små) du någonsin kommer att använder. Du behöver inte heller ändra keyboarden för att flytta markören upp, ned, höger eller vänster.
    1. Det finns en U.I. med bara 14 stora tangenter. Men de räcker för alla tecken, siffror och bokstäver (stora och små) du någonsin kommer att använder.
    2. Om man gör ett misstag (inte ofta) så kan man från samma U.I. flytta markören upp, ned, höger och vänster, använder delete eller backspace, markera, klipp och klister!
    3. Man kan ändra färgerna på allt!

3. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Någon som vet om Smart keyboard pro har t.ex Samsung Galaxy tema?

4. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp det ska den ha... om det är identiskt med riktiga Galaxy vågar jag inte svara på men valet finns att välja just tema galaxy!

papinho likes this.
  5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Tack för svaret använder den just nu men varför finns det inga smilisar ?

Sent from my GT-I9000

6. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Håll in enter.

7. singe

singe Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Går det att skriva snabbt med tummen? (skriver oftast med en hand)

Är också less på ordlistan så jag mailade swiftkey och fick svaret att de arbetar på det, (med T9-layout).