Smart lock - Aktiverades själv

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av Bilal, 8 okt 2022.

1. Bilal

Bilal Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    190

MINA ENHETER

Något riktigt märkligt har hänt med min lur. Plötsligt försvann Fingerprint / Lösenkod och istället möts jag av ett meddelande på skärmen om att "Telefonen har låsts upp av smart lock", vilket leder till att skärmlåset öppnar upp automatiskt.

När jag går in i inställningar för "Smart lock" så är funktionen inte ens igång. Har aldrig någonsin använt eller aktiverat det.

Vad är det som händer?

Bifogade filer:

2. Bilal

Bilal Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    190

MINA ENHETER

Jag tror att jag vet vad problemet är, och det är kopplat till Bixby Routines.

Enligt bifogad bild så har jag ställt in en rutin när telefonen ansluter till "Bluetooth Receiver", som är en BT enhet i bilen, då ska skärmen förbli olåst och Spotify ska börja spela.

När jag lämnar bilen så ska händelserna gå tillbaka, och jag har aldrig haft problem med det förr. Men idag, så stängde jag av Bluetooth funktionen från telefonen medan jag var uppkopplad i bilen (utan att koppla ner från bilen). Det verkar ha lätt till att när jag lämnade bilen så kunde inte Bixby Routines identifiera att jag har gjort det, och den tror fortfarande att jag sitter i bilen. Därmed förblev skärmlåset olåst...

Egil, Dorfin och Kristy gillar detta.