Problem: Smartband och lifelog strul

Discussion in 'Xperia Z2 - Allmänt' started by Carstinge, Jun 7, 2014.

1. Carstinge

Carstinge Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Införskaffade mig en z2 här om dagen och fick ett smartband på köpet. I början fungerade.det klockrent. Men nu loggar inte lifelog ett skvatt. Har gjort allt som stod på Sonys hemsida men utan framgång. Allt annat fungerar som det ska. Bandet vibrerar när jag tar emot sms o samtal eller när mail och dylikt kommer. Har installerat om appar, startat om telefon och band. Nu go. Blir smått galen! Någon som haft liknande problem och funnit en lösning? Tack på förhand!

2. onroads

onroads Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du måste lägga till den med nfc igen.

Skickat från min D6503

3. Carstinge

MINA ENHETER

Tack för ditt svar, men det fungerar tyvärr inte det heller.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

4. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Exakt det har hänt mig med! Jag såg att lifeloggen bara loggat kaloriförbrukningen, allt annat står på noll

5. freddus

freddus Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här. Började strula igår eller i förrgår. Testade att återställa bandet utan resultat men började fungera ett tag när jag startade om telefonen... Nu är problemet tillbaka igen. Nu tog jag och nollställde appen (antog att datan lagrades online men allt verkar ha försvunnit då). Vet inte om det funkar dock...

Edit: De tidigare dagarna har nu kommit in igen (from 21:a maj, borde funnits längre än så men ja). Gårdagens data är dock helt galen då den påstår att jag gick över 15000steg vid 12 på dagen och att jag efter 14 inte tagit ett enda steg samt att jag bara sov 1:12 :)
    Idag har jag inte tagit ett steg mellan 17-21. Konstigt med en löprunda på 5km och jag har tydligen inte sovit alls. Kanske är för trött för att tyda allt rätt ;) Mellan 12-16 verkar vara enda tiden som blivit rätt idag.
    Har nu ominstallerat såväl smartbandappen som lifelog.

Last edited: Jun 8, 2014
  6. Carstinge

MINA ENHETER

Det verkar komma o gå för mig. Har inte gjort något speciellt. Fungerade fram till 18 sen dog det bara. Har fipplat med nfc och blåtand. Man får hoppas att det kommer någon uppdatering eller något!

7. freddus

freddus Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter ominstallation av "apparna" lifelog och smartband har den loggat allt idag. Om det beror på det eller en slump vet jag däremot inte.

8. Carstinge

MINA ENHETER

Verkar som att ibland går det att tvinga fram en uppdatering av loggningen i appen genom att skrolla fram en dag. Har fungerat idag iaf. Gick inte att uppdatera innan med vanliga medel.

9. Bettanboop

Bettanboop Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mitt smart band har börjat vibrera i tid och otid, utan att det är något på telefonen! Det enda jag har den inställd på är telefon och sms. Har fungerat klockrent fram tills för ett par dagar sedan!! Hur gör jag för att återställa bandet?

10. carez

carez Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tappade mitt smartband här om dagen, men konstigt nog uppdateras lifelog precis som vanligt..
    Steg kalorier när jag åker bil etc.. Precis som om jag svalt skiten.. Likväl så stämde batteritiden någorlunda överens med vad smartbandet skulle hålla, dvs jag gick in och kolla hur många procent som var kvar.. Nu 4 dagar senare står står batteriet på 0.. Hur fan e det möjligt?

11. RATiNG

RATiNG Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Smartbandet loggar inte allt utan även mobilen loggar en hel del. Har också problem med att endast kalorier syns vissa dagar. Dock kanske bara 1-2 dagar i vecka. Bryr mig inte så mycket längre då den fungerar så pass dåligt ändå. Har den mesta nu för notisernas skull.