Smartphone eller dumbphone + läsplatta

Diskussion i 'Allmänt' startad av mandolito, 5 nov 2012.

1. mandolito

mandolito Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är ganska trött på batteritiden + lite annat krångel med min Galaxy Nexus. Dags för nåt nytt, men inte så sugen på den nya "glastelefonen" med ungefär samma batterikapacitet.

Tänkte om man skulle damma av min dumbphone och köpa en nexus7(3G) istället!

Jag har typ alltid med min man-purse så storleken är inget problem när det gäller att bära med den.

Kan lägga till att jag inte ringer så ofta, det är mest mail, spel å streaming av media.

Fler för å nackdelar? :) hit me :)

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    348

MINA ENHETER

För lite mer än en månad sedan så ägde jag en Samsung Galaxy S2 och var riktigt trött på att konstant vara vaksam på att batteriet skulle hålla hela dagen. Jag kunde knappt röra den utan att batteriet skenade iväg i procent. Dessutom så var inte 4.3" så mycket att hurra för då jag inte äger en dator. Tillslut gick jag och köpte mig en Samsung Galaxy Tab 2 10.1, sålde min Samsung Galaxy S2 och köpte mig en billig Samsung-telefon från Elgiganten för 99 kronor.

Jag har inte ångrat mig en sekund efter det valet. Nu kan jag ha min telefon påslagen och faktiskt använda den utan att bekymra mig över att batteriet skall ta slut. Alla appar jag använde på min f.d. telefon fungerar minst lika bra på min surfplatta. Saknar inga appar heller för den delen. 10.1 tum är dessutom så mycket behagligare. Jag är oerhört nöjd och ångrar mig inte alls.

Nackdelen är väl bekvämligheten att ha mina kontakter synkroniserade till telefonen är borta. Samt så har jag ingen direkt vettig kamera att fota med längre, men jag har ändå aldrig varit personen med kameran i högsta hugg vid alla tillfällen ändå :-)

-- Tapatalked --

Last edited: 5 nov 2012
    mandolito gillar detta.
  3. Senap

Senap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det låter väl som en bra idé om du inte ringer så mycket.

Jag tycker det är en bättre idé att bara stänga av 3G, Wifi och alla andra finesser så att den är offline hela tiden. Då kommer batteritiden att bli bättre och du kan fortsätta använda Telefon-appen och Meddelanden-appen, som jag tycker är riktigt bra ;)

Sen kan du köpa Nexus 7 3G så kan du vara konstant uppkopplad på den.

mandolito gillar detta.
  4. mandolito

mandolito Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

gott snack! precis vad jag behövde.

Bra de där med kameran!... fotar en del med mobilen idag.. och hm läste precis att N7 bara har en frontkamera! 1.2 MP. Så det är nog det största problemet då.. blajjj!

Och kontakterna! att de är synkade e ju riktigt nice, sen iofs sker min mesta kommunikation via N7

5. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Varför inte bara stänga av alla extra grejer som sync mm. Min S3 drar ca 0.5% batteri med allt avstängt och låg skärmtid. Telefonen är förvisso onödigt stor då men du slipper köpa en ny och kan synka då du behöver...

6. faidros

faidros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

På min X10 mini med nAa custom ROM har jag ca 6-7dagars batteritid på bara GSM-nätet

7. Simonrak

Simonrak Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kanske en padfone 2 är ett alternativ?