Fråga: smartphone ?

Diskussion i 'Galaxy S5 - ROM-filer och utveckling' startad av Larsgmb, 16 jan 2016.

  1. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Jag skulle vilja att min smarta telefon (Galaxy S5, SM-G900F) blev smart på riktigt.
    T.ex. automatiskt stänga av Wifi och slå på 4G när jag går hemifrån, och tvärtom slå på Wifi och slå på 2G när jag kommer hem.
    Sådant som t.ex. Tasker hanterar om telefonen är rootad.
    Så jag körde in en rootad stock ROM. Men det där med att växla nätläge automatiskt påstår Tasker inte stöds ändå, trots att SU gett behörighet.
    Man tycker ju att det inte ska finnas några begränsningar på en rootad telefon, eller?

    Är det någon som känner igen problematiken och kan kasta lite ljus över saken?
    /Tack
    Lars
     
  2. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Ni kan bortse ifrån denna fråga.
    Egentligen spelar det ju ingen roll varför man trots root fortfarande är väldigt begränsad.
    Om det beror på att programmerare bakom t.ex. Tasker inte orkat/kunnat ta tag i olika tasks, eller om det helt enkelt inte går.

    Så eftersom fördelen med root är så pass liten för min del så har jag nu tagit bort root.
    Det var dock förenat med stora problem så jag vill passa på att varna alla dem som inte är väldigt tekniskt lagda.
    Min telefon stannade vid uppstart på Samsung loggan. Ett tag var jag övertygad om att jag skulle behöva skaffa en ny telefon. Men det ordnade sig till slut.