Smartswitch eller annat sätt att kopiera från gammal mobil?

Diskussion i 'Galaxy S21' startad av HardOC, 1 feb 2021.

  1. HardOC

    HardOC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1
    Vill försöka få över så mycket som möjligt från min gamla S5 Active men har haft lite strul hittills...
    Har använt SmartSwitch på PC för att göra backup av min S5 men det har inte gått helt smärtfritt...
    Av nån anledning går det inte att få med Meddelanden när jag backar upp allt annat utan det får jag göra i en separat backup.
    Sen när jag läser in de backuperna i S21:an så är det inte ens hälften av mina kontakter som kommer med och meddelandena är inte heller up to date.

    Kan det funka bättre att köra med sladd direkt mellan mobilerna eller finns det nåt annat mer pålitligt sätt?
    Går det att få över alla appar på nåt smidigt sätt eller måste jag installera om dem från Play Store?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 016
    Mottagna gillanden:
    2 120
    När det gäller kontakter så tycker jag att det är det bästa att knyta dem till något konto så som ditt Google-konto, då följer de med din inloggning, om de följer med SmartSwitch vet jag faktiskt inte (alla mina kontakter är knutna till Google-kontot).

    SMS och MMS följde med i SmartSwitch när jag använde den trådlöst mellan mobilerna.
     
    Kristy gillar detta.
  3. HardOC

    HardOC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1
    Verkar som att det mesta föjde med när jag kopierade med kabel! :)
    Kom på efteråt att det kanske skulle gått snabbare via WiFi då den gamla mobilen bara har USB2.0... o_O