Smartwatch/fitnesswatch

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av FutureWorld, 16 jun 2021.

  1. FutureWorld

    FutureWorld Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Hej! Lite bakgrundsinformation, jag började med mi band 5. Tyckte skärmen var i minsta laget och jag tänkte jag skulle köpa mig en klocka istället.

    Först blev det en Fossil Carlyle, lämnade tillbaka den då batteriet inte håller för mitt bruk.
    Sedan blev det en Huawei watch gt2.
    Huawei appen hälsa var ingen höjdare, så jag lämnade tillbaka den också.

    Så jag köpte en amazfit GTR 2.
    Måste säga att jag är nöjd med den.

    Men jag är ändå sugen på en annan också.

    Jag funderar på wear os klockorna.
    Ticwatch pro 3 är jag sugen på.
    Men det verkar ju som att Google kommer släppa sina klockor snart, likaså Samsung.
    Dock så är Samsungs klockor för dyra enligt mig.
    Ticwatch pro 3 är egentligen mer än vad jag tycker är rimligt men den verkar ha bra flyt och 2-3 dagar batteri tid.
    Jag räknar med att ticwatch pro 3 skulle ha ca 1.5 dygn batteritid med mitt användande.
    1.5-2h gps om dagen, plus träning 4 gånger i veckan.

    Amazfit GTR 2 håller 4-5 dagar med mitt användande, med de flesta funktioner påslagna.


    Vad tror ni prismässigt, kommer Googles nya klockor ligga över 3000kr?
    Finns det några rykten om pris?
    Fossil skulle väl också släppa nya klockor i höst.
    Men absolut max 3000kr, så frågan är om det är lika bra att köpa en ticwatch pro 3 ifall priserna kommer ligga på 4000-5000kr.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Väldigt svårt att säga vad Googles klocka kan komma att kosta, men Samsungs lär ju definitivt bli dyrare än 3000 kr. Fossil nämnde väl också något om att de satsar mer på premium till gen 6.

    Tippar att både Samsung och Fossil kommer ligga på mellan 3990 kr-4 990 kr eller däromkring.

    Ticwatch är nog mest prisvärd, men bäst är nog att vänta på att Wear OS 3.0-uppdateringen faktiskt landar.

    Helst vill man väl dock ha någon klocka med Wear 4100+ framför Wear 4100, men det rytkas väl att även Ticwatch har något nytt i görningen på den fronten.
     
    Kristy och F-Forward gillar detta.
  3. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 088
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Jag har haft två Wear OS klockor. Huawei Watch, TicWatch C2 men de har varit "trötta". TicWatch Pro 3 är väl den enda jag iaf sett som har ett hyffsat flyt. Dock föll inte valet på Wear OS när C2an la av.. Utan Amazfit GTR på Fynd, 699 för en ny klocka med en sjuk batteritid. Google plockade ju bort GoogleMusic från Wear OS och än idag finns väl inte YouTube Music till den.. Kanske blir en GTR2 när suget efter musiklagring kommer, vi får se :) Skulle kunna tänka mig en riktigt snabb Wear OS klocka med stöd för Youtube music.
     
    bernard gillar detta.