Smartwatch för träning?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Avalin, 18 okt 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Avalin

Avalin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är på jakt efter en smartwatch med främsta användning för träning på mina intervaller och längre löprundor. Jag vill kunna styra spotify via klockan och även se intervall timer i klockan. Att se aktuell hastighet vore även trevligt, kanske vi runkeeper tänker jag. Trevligt med en pulsmätare inbyggd ,alternativt ett pulsband som man kan koppla till, men det är mer en trevlig bonus.

Budgeten ligger väl på max 3000. Kikat lite på pebble som verkar intressant men vet inte riktigt om den fungerar för mina syften? Någon som har erfarenhet eller tips på andra klockor?

Last edited: 18 okt 2014
  2. Droid55

Droid55 Guest

Om du har en telefon från Samsung (osäker om den fungerar med andra) så kanske Samsung Gear Fit? Liten och främst tänkt som träningsklocka. Kostar inga 3000 kr heller. Annars finns Samsung Gear S med inbyggd 3G så du kan lämna telefonen hemma när du tränar. Spräcker dock din budget med 590 kr.

3. Miiliio

Miiliio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 316
    Operatör:
    Halebop, Tele2, Tre
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Tele2, Tre
    Telefon:
    Iphone 16 PM
    Info:
    Epix Pro Gen2 , Airpods 4 ANC
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Tab S9 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Mini 6
    Gear fit skulle jag inte rekommendera.. Du måste stå jävligt still för att mäta pulsen och den funkar inte så bra med Spotify.. Men den funkar.. Du kan koppla den mot andra telefoner ifall du har installations filerna.. Jag kör min gear fit med min Nexus 5.. Skulle rekommendera en suunto ambit för dom pengarna..

4. Avalin

Avalin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ju ingen samsung så samsung gear fit blir det nog inte.

Suunto ambit verkade ju intressant men verkade inte gå att koppla mot telefopnmen för att styra Spotify och så om jag förstår det rätt?

5. Miiliio

Miiliio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 316
    Operatör:
    Halebop, Tele2, Tre
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Tele2, Tre
    Telefon:
    Iphone 16 PM
    Info:
    Epix Pro Gen2 , Airpods 4 ANC
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Tab S9 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Mini 6

Du behöver inte Samsung för att köra gear.. Jag kör som sagt med min Nexus 5 och det är LG..

HAHA ne suunto har ingen koppling alls mot telefon.. Det är en ren träning/friluftsliv klocka [emoji1]

Last edited: 19 okt 2014
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.