Fråga: smilies figurerna?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av lotta_johansson, 14 feb 2012.

1. lotta_johansson

lotta_johansson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nyss köpt mig en samsung s2, än så länge är jag nöjd. Men en sak retar jag mig på.....och det är att när man skriver sms eller nåt och ska göra en smilies figur så ser man inte själva figuren utan bara kommando-tecknen....Jag vill kunna se själva figuren. Och hur blir den när jag skickar den i ett sms, blir det en figur då eller blir det kommando-tecknen då åxå? Går inte detta att ändra??

2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Du kan ju infoga en smilie, då ser du ju hur den ser ut innan du skickar ditt sms.

3. lotta_johansson

lotta_johansson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä, när jag sätter in en smiles figur så blir det även i sms ett kommandotecken, så ser det ut när jag skickar det. Själva smilien kommer inte fram....

4. husebuse

husebuse Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tror inte det går med stockprogrammet. Ladda ner gosms från market, vill minnas att det funkar med det. Lycka till!

Mvh
    Martin

5. oxpo

oxpo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kan ha fel, men jag tror att det alltid går som kommandotecken, sen är det beroende på mottagarens program och inställningar hur det ser ut när det kommer fram. Skickar du t ex till en iPhone, så blir det iPhones lokala smiles som visas i meddelandet hos mottagaren. Skickar du till en gammal basic-telefon, som inte har grafiska smiles, kommer de att visas som kommandotecken.

/oxpo

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Precis... du kan inte skicka en smiley.

7. Rappe

Rappe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det går visst att skicka smileys, bara ange vilken figur du vill ha, den skrivs ut som tecken medan du skriver sms:et. När du har skickat sms:et syns smileyn riktigt.

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej, ditt smsprogram tolkar det som en smiley och visar den bilden. men du skickar inget annat än tecknen. Så du kan inte garantera att den andra personen ser en smiley. Är du med?

9. Zorro

Zorro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

I meddelandehanteringen, visas inte dina SMS konversationer där som pratbubblor ?
    Där syns Smiliesarna , som skrivit innan så sänds tecken och inga figurer över nätet.
    Omvandlas till figurer inne i telefonen av ett program.

Även i en original S2a.

När man skriver och sänder Sms så syns inte figurerna utan endast tecknen.
    Om du trycker på vänster knapp när du skriver Sms så får du upp en knapp där du kan infoga Smilies , där ser man figurerna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Smiley

Hade för mig att man kunde ändra inställningarna för Meddelandehanteringen, (pratbubblorna) hittar inte det nu, kanske minns fel ?