Sms, alarm och återuppringning

Diskussion i 'Allmänt' startad av duetten2, 14 nov 2011.

1. duetten2

duetten2 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nyligen köpt en Motorola Defy och det är vissa saker jag retar mig på och som är mycket bättre på min gamla SE.

1. Jag får inget kvitto på att sms:en kommit fram till mottagaren. Jag har kryssat i leveransrapport i inställningar, men får ändå ingen.

2. Sms och mms sparas som konversationer och ibland kanske jag vill spara bara ett sms eller spara bilden från mms, men den raderar hela konversationen på en gång.

3. Alarmet ringer inte när telefonen är avstängd. (Såg att det diskuterades i annat inlägg, så jag har förstått att det är så och kanske till och med varför, men det retar mig. Det känns som en tillbakagång)

4. Tydligen måste man ha en app för återuppringning. Jag har kollat lite på dom som finns, men blir inte riktigt klok på hur de fungerar. Jag vill ha som i min SE där man trycker återuppringning och sen ringer den upp automatiskt gång på gång tills man får svar. Nån som hittat nån sån?

Ska jag behöva ha en telefon till att ringa och sms:a med? Känns som den här mest är till för andra saker än att vara telefon.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Välkommen till smartphonevärlden!

1, Det funkar bra på min i orginalappen och funkade lika bra på min Motorola Atrix. Ladda annars ner ett annat SMS-program så skall det nog lösa sig.

2, Om du håller inne ett tag på det SMS du vill ta bort så skall det nog fungera bättre. Annars gör som i steg 1.

3, Varför stänga av telefonen?

4, Har varken behov av eller ett bra svar på det.

duetten2 gillar detta.
  3. duetten2

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, både för välkomnandet och svaret!

1. Får väl titta på en annan app till sms. Jag ska i och för sig skicka in den till Anovo, så då kanske jag kan skriva det också som fel?

2.Ja titta! Så gör man! Här kan man även vidarebefordra meddelanden, det har jag också undrat över.

3. Ja, varför ska man stänga av telefonen? Jag gör det av gammal vana bara, tänkte att den också behövde sova ibland. Men sen kan det ju vara så att den stänger av sig själv, pga dåligt batteri eller bara för att den kan...

4. Jag använder återuppringningsfunktionen ofta och saknar den verkligen. Det är ju alltid upptaget hos vissa!

4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Har du kollat så det inte finns i original appen?
    SGS2 har det så du kanske har det utan att du vet

Jag har det under inställningar - samtal - extra inställningar (där finns även inställningar för samtalsspärrar, samtal väntar etc)

5. duetten2

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, där fanns bara nummerpresentatör och samtal väntar, tyvärr.

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

På min Ray finns det på exakt samma ställe.

7. duetten2

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis så ser det ut! Men där finns väl ingen återuppringning?