SMS blandas ihop konstigt..

Discussion in 'Allmänt' started by D_Lave, Feb 7, 2012.

1. D_Lave

D_Lave Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har ett konstigt problem med SMS. Jag har en Samsung Galaxy Nexus och min tjej har en HTC Gratia.
    Vi SMSar en hel del med varandra - kan bli uppemot 100 SMS på en dag.

Ibland så får vi väldigt konstiga SMS - det hon skriver är inte det som kommer fram till min telefon. Det blir då en blandning av det nya SMSet och gamla konversationer som vi har haft. Kollar man i henne telefon så står det exakt det hon har skrivit - kollar man i min så blir det något annat.

Hon sparar knappt några konversationer i sin telefon så letar man bakåt finns inte det som skrivs i hennes SMS-lista. Jag sparar så telefonen raderar efter 500 konversationer men det som kommer upp ligger inte heller i min telefon.

Frågan är vart problemet ligger då det är extremt irriterande. Jag har Telenor nu, hade Telia tidigare och samma problem då. Jag hade samma problem på min Samsung Galaxy S2 - så det har inte hjälpt att byta varken telefon eller operatör. Förvisso har jag kört en backup och flyttat över SMS, kontakter etc till min nya telefon.

Är det någon som har varit med om liknande eller har förslag på lösning..? Det är enbart när vi SMSar med varandra som detta sker, aldrig med någon annan. Å andra sidan så SMSar jag inte på långa vägar så mycket med någon som med henne så oddsen för att det ska ske är nog lite större med henne..

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag var med om något liknande för några år sedan med min Motorola Milestone. Mottagaren var, som i ditt fall, någon jag skrev till förhållandevis mycket. Mottagaren hade en dumb phone och fick delar av gamla SMS som jag skickat tidigare. Hos mig märktes ingenting. Operatör Tele2 hos mig och Comviq hos mottagaren.

Kanske det har med androidversionen att göra? I mitt fall var det när min Motorola rullade på antingen 2.0 eller 2.1. Vad kör din tjejs Gratia för version?

3. Sorkas

Sorkas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har samma problem!
    Det har pågått under väldigt lång tid mellan mig och min flickvän, hon har en Samsung Galaxy S och jag har använt i alla fall fyra olika telefoner (inkl en iphone så det verkar inte vara en "clash" mellan Androider). Jag har aldrig fått ett "blandat" sms, men hon får dem då och då, oavsett om hon har rensat historiken eller inte, det verkar bara vara från mig och ingen annan har noterat att det hänt med sms från mig. Så, jag har verkligen ingen aning om var man ska börja med detta, problemet verkar ju ligga i hennes telefon, men detta händer oavsett om man återställt den osv, kan ett hårdvarufel ligga bakom en sån här sak?

4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Då sker det alltså åtminstone med både androidtelefoner och iPhones som avsändare, och åtminstone med både dumb phones och androidtelefoner som mottagare. Börjar låta som ett fel på operatörens sida.

5. henca

henca Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det då hos sändande eller mottagande operatör som det felar? Vi har i tråden sett att felet uppstått med flera olika operatörer hos mottagaren, men endast en operatör, tele2, har nämnts som sändare. Har någon sett detta fel med någon annan sändande operatör än tele2?

m v h Henrik

6. jaktor

jaktor Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

I ett desperat försök att få ordning på mina sms så bumpar jag denna tråd..!
    Har en SE Xperia Arc S med android 2.3.4 och har samma problem som TS, oerhört irriterande. Är det någon som har fått rätsida på problemet?