Jag grävde fram ett SIM-kort från
Tele2 här, och brände iväg de sista överblivna slantarna i potten. Det blev kanske 100-150 SMS eller nåt, och alla verkade gå fram. Uppenbarligen fungerar allt som det ska här.
Enligt min erfarenhet av just
Tele2 så har de då och då skumma fel. Den typen av fel som du beskriver har jag stött på med både HTC Legend och Nokia N82, men jag har hunnit beta av ett helt gäng telefoner under alla år jag hade
Tele2... Ungefär 15 år tror jag.
Jag minns inte säkert om jag har upplevt ditt problem med någon dumbphone, men jag vet att jag har stött på SMS-bekymmer med samtliga telefoner jag har kört på
Tele2:s nät. Oftast har det dock handlat om kapacitetsproblem eller något i den stilen... Alltså att SMS:en har gått iväg, men inte kommit fram. Sen har alla SMS:en som skickats vid olika tidpunkter rasat in i mottagarens telefon vid ett och samma tillfälle dagen efter eller nåt i den stilen.
Hursomhelst så har alla SMS-relaterade bekymmer jag har stött på med
Tele2 behandlats som något mysterium av kundtjänsten... När de betat av alla inställningsrelaterade grejer så händer det att de erbjuder att skicka ut ett nytt SIM-kort, och jag tror att det hjälpte en gång.
Min poäng är i alla fall att det säkert är Tele2:s fel att SMS:en krånglar för dig. Det brukar vara så med dem, särskilt utanför storstäderna... SMS:en har kanske en success rate på 97-98% i vanliga fall, och sådär 25-50% på storhelger. Det irriterar skiten ur en eftersom problemen alltid är luriga att reproducera, och Tele2 aldrig har någon vettig hjälp att komma med.
Click to expand...