SMS försvinner

Discussion in 'Allmänt' started by gnagel, Feb 15, 2010.

1. gnagel

gnagel Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej

Jag har haft problem med att min Hero (original-ROM) sväljer SMS innan jag kan läsa dem. Fenomenet uppträder som så att jag får en notification om att jag tagit emot ett SMS och kan läsa en del av det i notification-fältet högst upp. När jag sedan hoppar in i Handcent SMS (eller original Messages-appen för den delen) så är SMSet borta. Detta gäller oavsett om jag klickar via Notification eller startar Handcent. Först trodde jag att det berodde på att jag hade 100+ SMS liggande men det har uppträtt även efter att jag rensat ut och bara haft en handfull kvar. Grymt irriterande att behöva be folk skicka om SMS...

Är det nån annan som haft liknande problem eller tillochmed vet vad det beror på och har en lösning? Jag har trålat detta forum och andra men har inte hittat någon som beskrivit liknande problem.

/Gnagel

2. Engorgement

Engorgement Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Råkar också ut för detta någon gång i veckan.
    en annan sak som jag också har råkat ut för är att när jag startar om telefonen så skickar den vissa gamla sms igen till folk som då blir smått förbryllade och undrar vad jag babblar om.
    någon som råkar ut för detta?
    (Använder handcent som standardklient)

3. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Händer för mig med... Använder Androids inbyggda SMS-program.

4. htcds

htcds Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hände mig också när jag använde handcent, sms:en försvann och gick inte att hitta i varken orginal klienten eller HC. Jag avinstallerade HC och nu har det löste sig. Synd bara eftersom jag tyckte det var en bra sms-app...