Sms hamnar bakom gammla sms

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Pacmancrackman, 4 juni 2011.

1. Pacmancrackman

Pacmancrackman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej när jag smsar med en annan person så kan smsen ibland bytta plats och komma bakom dem äldre sms.
    Det verkar som om att telefonen/android sorterar smsen efter vilken tid dom skickades, men om telefonen som skickar sms till mig har en klocka som går efter eller före så blir de fel.

Det har inte hänt så många gånger förr, kanske en gång förut. (Har haft desiren i ett år) så hur fixar man det? Jag kan inte hitta några inställningar om det.
    Vet inte om det är ett Desire problem eller andoid men jag börjar fråga här.

2. inact_0030

inact_0030 Guest

Det är ett HTC-problem som finns i Desires sms-app. Antingen väntar du på uppdateringen till 2.3 Gingerbread (kommer kanske i juni) eller så hämtar du en av de många sms-apparna från market.

3. Walle

Walle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Galaxy Tab S3
    ROM:
    Orginal
    Kolla vad du har för datum i telefonen. Både min Desire och min LG har råkat ut för att de går en månad fel trotts att den ska ta det från nätet.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

4. Pacmancrackman

Pacmancrackman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej får kolla upp nån, jo jag hade efter nätet och den var 10 minuter för tidig förr men nu är den på rätt tid