Jag har ett problem med sms som har dykt upp efter 2.1-uppdateringen. När jag skall scrolla i en sms-tråd, så hoppar den hela tiden ner till det sista smset i tråden! Skitirriterande! Jag kör förövrigt med orginal sms-programmet. Någon som varit med om det och som kanske har någon lösning?
Som JkJ076 sa, kör Handcent istället. Men för att försöka svara på din fråga; är det samma för alla konversationer eller bara de som är väldigt stora? Har du många sms totalt i telefonen? Testa ta bort alla sms och se om det blir bättre.
Kollade på min telefon nu eftersom jag inte förstod hur du menade först. Men det är alltså när du håller på att skriva ett nytt sms och ska scrolla till ett gammalt i den tråden som det blir så här? I alla fall lyckades jag återskapa problemet då. Om jag scrollar till ett sms och sedan trycker på skriv-rutan igen så hoppar den ner till senaste sms:et. Om jag istället för att scrolla med fingrarna scrollar med rullkulan så fungerar det, då hoppar den inte ner till senaste sms:et när jag fortsätter skriva. Men det blir ju jobbigt om man har många sms och man ska ha ett långt upp i listan....
Tacksam för alla svar! Det blir nog till att ladda ner Handcent, har ändå tänkt testa det... Det händer även utan att jag håller på att skriva, det räcker att jag går in i den inbyggda sms-appen, väljer en tråd och börjar scrolla mig uppåt, när jag slutar scrolla så går den tillbaka till det senaste smset i tråden...irriterande!