SmS Led + annan ledliknande sak?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Munib, 26 februari 2011.

1. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

tjena

Min sms indikations led har aldrig lyst tänkte jag på då min vanliga desire gick att ändra färg på i handcent.

Nu kör jag GoSmS och har märkt att den inte lyser även fast jag får sms hur ställer man in det?

Undrar även vad den andra lilla ledliknande saken vid främre högtalare gör?

2. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Notifikations leden sitter gömd till vänster under högtalar gallret. Den andra led liknande saken, är Proximity Sensorn. alltså närvaro avkänning och den fungerar på så sätt att när den har mycket ljus på sig, Så får den ett högt värde, och när den har lite ljus så får den ett lågt värde. Det är så den vet hur stark skärmen behöver vara, samt om tex knapparna behöver lysa. och även då du ringer och tar luren till örat. så stängs skärmen ner pga ett lågt ljus värde.

Vet tyvär inte hur du kan lösa det med färgerna

3. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Desire HD kan bara ha 2 färger, grön eller orange. Dock sitter det samma tri-led som i desire i den så får se om XDA gubbarna får fler färger att fungera eller om det inte går hårdvarumässigt. Men att få det att den att lysa orange då du får sms ska gå.

4. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jaha finns väl dock ingen sådan på desiren vad jag sett? :o

Där ser man .. man kunde ju ha lila på desiren :(

5. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jodå desiren har det också fast på den sitter den infälld bakom det svarta i skärmglaset, så den syns inte från utsidan. Den vanliga leden är ju också hyffsat diskret, men fortfarande märkbar :)